| کد خبر: 213127 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور به طول 117 کیلومتر خبر داد.

تین نیوز
خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد با حضور وزیر راه وشهرسازی خبر داد و گفت:‌ با توجه به موقعیت استان قم در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و قرار گرفتن استان قم در مسیر راه‌های مواصلاتی 17 استان احداث این آزادراه یکی از راهکارهای مهم در حذف گلوگاه‌های ترافیکی منطقه محسوب می‌شود.
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خادمی افزود: احداث این آزادراه با توجه به تعدد راه‌های ورودی و خروجی به شهر قم، کمک فراوانی به توزیع ترافیک عبوری، بدون ورود به محدوده شهری قم کرده و در نتیجه موجب افزایش سرعت و ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک در معابر شهر قم می‌شود.
 خادمی افزود:‌ این آزادراه بخشی از کریدور آزادراهی پایتخت تا بندر امام خمینی در استان خوزستان است که با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی دولت اجرا می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح این پروژه اعلام کرد: این آزادراه دارای 45 دستگاه پل و 11 دستگاه تبادل است و 928 هزار متر مکعب اساس، 965 هزار متر مکعب زیراساس و 1835 هزار تن آسفالت از دیگر احجام اجرایی پروژه محسوب می‌شود که در سه فاز اجرایی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن رحمانی 0 0

    سلام - شهر قم نیاز فوری برای نجات از بحران ترافیک غیر مرتبط دارد. در سالهایی که در قم مسئولیت داشتم بر اساس طرح آزاد راه شمال جنوب که از سالهای ماضی وجود داشت، طرح احداث رینگ 120 کیلومتری را ارائه کردم که در سفر دوم آقای احمدی نژاد در مصوبات دولت قرار گرفت و سالهای بعد ردیف بودجه آن تصویب شدو اکنون بخشی از آن شروع می شود. علی ایحال باید بخش دوم آن یعنی اتصال جاده سلفچگان به قم به جاده کاشان وصل و سپس جاده کاشان به یک کمربندی قوسی شکل به اتوبان امیرکبیر- جاده گرمسار و اتوبان تهران و جاده قدیم وصل شود. چرا که توسعه شدید شهر قم اکثر جاده های موجود را خواهد بلعید و باید به شکلی راههای جدید احداث شود که سالها نگران تداخل ترافیک شهری و جاده ای نباشیم.