| کد خبر: 213100 |

فرودگاه اردبیل تا پایان امسال دو بانده می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از برنامه ریزی برای بهره برداری از این باند در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از برنامه ریزی برای بهره برداری از این باند در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید فخرالدین هاشمی با بیان اینکه در شش ماه دوم سال ۹۸ هر هفته ۴۲ پرواز در فرودگاه اردبیل برنامه ریزی شده بود، گفت: به دلیل بسته بودن باند اصلی (جهت انجام بهسازی) که مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری است، در سال جاری این آمار کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه بهسازی سطوح پروازی و باند اصلی این فرودگاه در سال گذشته گفت: این پروژه به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده و سال جاری به پایان خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: در صورت تأیید فلایت چک، در سال جاری ILS کت ۲ فرودگاه اردبیل را خریداری می‌کنیم.

هاشمی همچنین از انجام بهسازی و اقداماتی از جمله نوسازی کانال انتقال انرژی و تأسیسات برقی و تأمین تجهیزات ایمنی زمینی از جمله ماشین کفساز، تانکر، خودروی پیشرو و تجهیزات برف روبی در فرودگاه اردبیل خبر داد.

وی همچنین از تخصیص سه دستگاه خودرو عملیاتی خریداری شده از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به آتش نشانی و هدایت زمینی زمینی فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: این خودروها شامل یک دستگاه خودروی آمیکو دو کابین (مدیریت اپرون) ویک دستگاه خودرو آمیکو تک کابین (خودرو پیشرو) و یک دستگاه خودرو برف خوار فرزیا مخصوص عملیات برفروبی سطوح پروازی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل همچنین با اشاره به انجام بهسازی ترمینال فرودگاه پارس آباد در سال ۹۸ گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأمین هزینه ساختمان سوختگیری هواپیما را در فرودگاه پارس آباد متقبل شده که سال جاری انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.