| کد خبر: 213099 |

تجهیز ناوگان باربری به سامانه «سپهتن»

رییس پلیس راهور ناجا از تجهیز 15 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور به سامانه سپهتن خبرداد و گفت: به دنبال تعمیم این سامانه در وسایل باربری هستیم.

تین نیوز

رییس پلیس راهور ناجا از تجهیز 15 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور به سامانه سپهتن خبرداد و گفت: به دنبال تعمیم این سامانه در وسایل باربری هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در نشستی که در دفتر رئیس پلیس راه استان سمنان برگزار شد، استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های نوین را راهبرد مهم و اساسی پلیس راهور دانست.

وی با تاکید بر بهره مندی از تکنولوژی هایی همچون دوربین های هوشمند ثابت و سیار و توسعه آن در سال های اخیر و در اختیار گرفتن فناوری های نوین از جمله پهپاد را برای کنترل ترافیک در جاده ها و معابر درون شهری اظهار کرد: اگر نتوانیم از این تجهیزات بهره لازم و استفاده مناسب را ببریم نمی توان به خوبی وضعیت ترافیک را اداره کرد.

وی امنیت، آرامش و سلامت مردم و برخورد جدی و قاطع با رانندگان متخلف را مهمترین هدف پلیس راهور از برنامه ها و طرح های گوناگونی دانست که در سطح کشور در دست اجرا و پیگیری است.

وی در ادامه این نشست، استفاده از داده ها و تحلیل های کارشناسانه در حوزه ترافیک جاده ای و شهری را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: این اطلاعات را باید برای کاهش سوانح و تصادفات به کار بگیریم.

سردار هادیانفر از تجهیز 15 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور به سامانه سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور) خبرداد و گفت: سپهتن از سامانه های موفقی است که در شبکه حمل و نقل مسافر به کارگیری شد و به دنبال تعمیم آن در وسایل باربری هستیم.

وی، ماموریت های پلیس راهور در معابر شهری را نیز بسیار مهم برشمرد و با بیان اینکه اصل رفتارسازی و انضباط اجتماعی در حوزه ماموریتی پلیس راهور محقق می شود ادامه داد: راننده ای که در شهر و از زمان خروج از منزل، قانون را رعایت کند در جاده ها نیز فردی قانونمند است.

براساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد ناجا، اولویت بندی ماموریت ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: در زمانی که با منابع محدودی مواجه هستیم باید اهداف و برنامه ها اولویت بندی شود تا از ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای اثربخشی بیشتر به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در ابتدای این نشست نیز سرهنگ "تقی کبیری" رئیس پلیس راه استان سمنان، وضعیت جاده های این خطه و برنامه ها و عملکرد پلیس راه در برقراری نظم و انضباط ترافیکی و حفظ جان مردم را تشریح کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.