| کد خبر: 213086 |

◄ ممنوعیت ترانزیت سوخت و جای خالی وزارت نفت در شورای عالی ترابری

یک کارشناس لجستیک معتقد است با توجه به موضوع ممنوعیت ترانزیت مواد سوختی از مرزهای کشور تعامل شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با وزارت نفت ضروری به نظر می‌رسد.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک معتقد است با توجه به موضوع ممنوعیت ترانزیت مواد سوختی از مرزهای کشور تعامل شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با وزارت نفت ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، بهروز فتحی این مطلب را با توجه به 2 نامه پیوست بیان کرد و  گفت: بخش حمل و نقل به عنوان یک پیکر واحد باید ابتدا به یک خودآگاهی از خود برسد و با طرح یک گفتمان ملی مثل پترولجستیک به بازتعریف رابطه خود با سایر بخش های اقتصادی، تجارتی و صنعتی بپردازد.

بیشتر بخوانید:

 

نامه 1

نامه 2

وی در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: اگر انسجام و یکپارچگی بین زیرمجموعه‌های وزارت راه شامل بخش‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی ایجاد شود، این وزارتخانه با این انسجام داخلی می‌تواند با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و از آن بالاتر کشورهای دیگر نیز تعامل مناسب و سازنده برقرار نماید.

او تاکید کرد: متاسفانه در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور که عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری کشور در حوزه حمل است، وزارت نفت حضور ندارد در حالی‌که کشور ما 2 بال بالفعل و بالقوه پیشران و مکمل دارد که نفت و لجستیک است.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس گفت: شاید باورش سخت باشد ولی ایران به عنوان یک کشور تولید و صادرکننده نفت، هنوز عضو کنوانسیون ADR که مربوط به حمل کالاهای خطرناک از جمله فراوردهای نفتی است، نبوده ولی ترکیه بدون بهره‌مندی از چنین ثروت خدادادی، در این کنوانسیون عضو است.

فتحی عنوان کرد: بنابراین مهمترین حرکت وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذار در حوزه ترابری کشور این است که بین حمل و نقل و نفت هماهنگی و سینرژی ایجاد کند تا هر دوی این قابلیت و مزیت نسبی کشور به کمک هم رشد کرده و بالنده شوند.

فتحی تاکید کرد: برای حرکت دیپلماسی و بین‌المللی ابتدا باید قابلیت‌های خود را به درستی ارزیابی کرده و  نسبت به کشف استعدادها و تلاش در عینیت بخشیدن به توانمندی های بالقوه تلاش کنیم چرا که در سطح بین‌الملل، با رقابت و جنگ منافع سروکار داریم و رفتن به این میدان خطیر نیازمند انسجام داخلی و بسیج منابع درونی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.