| کد خبر: 213071 |

اولویت فرودگاه بجنورد حفظ روال عادی پروازهای کنونی است

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اولویت این مجموعه در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ روال عادی پروازهای کنونی ایرلاین‌ها است که پس از عادی شدن شرایط، افزایش مسیرها را در برنامه داریم.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اولویت این مجموعه در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ روال عادی پروازهای کنونی ایرلاین‌ها است که پس از عادی شدن شرایط، افزایش مسیرها را در برنامه داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار داشت: این فرودگاه طبق برنامه پیش از شیوع ویروس کرونا در هفته ۹ پرواز داشت که بعضا نیز به علت های مختلف از جمله بدی آب و هوا، مشکلات فنی و بازرگانی ایرلاین ها و حتی کمبود مسافر کمتر از این تعداد انجام می شد که شیوع کرونا باعث لغو برخی از این پروازها هم شد.

وی افزود: در هفته گذشته در این فرودگاه هفت پرواز و در این هفته نیز پنج پرواز انجام شده است.

وی با بیان اینکه به علت خاص بودن شرایط فرودگاهی این شهر حتی در گذشته نیز تعداد پرواز ها طبق برنامه پروازی پیش نمی رفت اظهار داشت: صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها بسیار مهم است که باید به نوعی در برخی از مواقع مورد حمایت نیز قرار گیرند.

قدمگاهی گفت: در این استان تامین کننده مالی، حمایت گر و یا اسپانسر برای پروازها وجود ندارد به همین علت برخی مواقع برای نگه داشت وضعیت موجود  باید چارتر ها را مورد حمایت قرار دهیم تا ضرر و زیان مانع فعالیت آنان نشود.

وی اظهار داشت: در این بازه زمانی شیوع بیماری کرونا تمامی فعالیت ها را از جمله فرودگاه ها را تحت تاثیر قرار داد که این خسارت شامل چارترها نیز می شود.

مدیر فرودگاه بجنورد اظهار داشت: استان خراسان شمالی صنایع مختلف بزرگی دارد که از این صنایع و همچنین از ارگان ها و دستگاههای دولتی نیز حمایت های مادی و معنوی و از جمله انعقاد قراردادها با ایرلاین ها مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه اولویت اول تمام ایرلاین ها صرفه اقتصادی است گفت: حتی شرکت های دولتی نیز صرفه اقتصادی را در نظر می گیرند چرا که باید پاسخ هزینه ها و حقوق کارکنان نیز بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرودگاه بجنورد امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی دارد افزود: حتی امکانات این فرودگاه از برخی از فرودگاه های بزرگ قابلیت های بیشتری دارد که باید در صنعت هواپیمایی این استان اقدامات بزرگی در آینده انجام دهیم.

 ۵۳۷ مسافر فروردین و اردیبهشت ماه امسال و در شرایط کرونا با پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش دارد.

بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که با توجه به شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، تمامی پروازها لغو شد اما در این روزها به سه پرواز در روز افزایش یافت.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است اما از اسفند ماه پارسال سفر ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.