| کد خبر: 212990 |

توصیه به نخریدن مسکن غلط است

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر این‌که اگر مسکن با گفتن "نخرید" ارزان می‌شد دیگر نیازی به مسئول و وزارتخانه نبود،گفت:بنگاه‌های املاک قیمت مسکن را به نفع خودشان تعیین می‌کنند.

تین نیوز

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر این‌که اگر مسکن با گفتن "نخرید" ارزان می‌شد دیگر نیازی به مسئول و وزارتخانه نبود،گفت:بنگاه‌های املاک قیمت مسکن را به نفع خودشان تعیین می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اقبال شاکری با تاکید بر این‌که مجلس یازدهم و کمیسیون عمران مجلس در بخش مسکن دو اقدام عاجل را در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: متغیرهای بازار مسکن به شدت مردم را رنج می‌دهد، در این وضعیت مسئولی می‌گوید مسکن نخرید تا ارزان شود.

وی ادامه داد: اگر با نخریدن مسائل حل می‌شد که دیگر نیازی به مسئول، وزارتخانه و دوائر متعدد نبود.

وی با تاکید بر این‌که این قبیل اظهارنظرها و جواب‌ها غلط است، افزود: اجاره‌بها در کشور به‌صورت بی‌رویه و ناجوانمردانه افزایش یافته و مستأجران از مرکز شهر به جنوب و از مناطق جنوبی به حاشیه رفته‌اند.

نماینده تهران در مجلس یازدهم با بیان این‌که این وضع ظلم بزرگی در حق مردم است، یادآور شد: در قانون، مسکن استیجاری آمده اما تا کنون اقدامی درباره آن صورت نگرفته است.

شاکری تاکید کرد: در بازار مسکن ابتدا باید مدیریت، کنترل و نظارت صورت گیرد که مجلس یازدهم به‌صورت ویژه به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. از سوی دیگر بنگاه‌های املاک به نفع خودشان قیمت مسکن را تعیین می‌کنند که باید به این معضل نیز رسیدگی سریعی شود.

وی بیان کرد: در بلندمدت برای ساماندهی بازار مسکن، باید تسهیلات با روان‌سازی در اختیار مردم برای تامین سرپناه قرار گیرد. علاوه بر این اقدام، مالیات بر خانه‌های خالی که قبلا مطرح اما اجرا نشده است، در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.