| کد خبر: 212977 |

یکم تیر پایان محدودیت پذیرش پروازها در فرودگاه اهواز

مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان از حذف محدودیت در پذیرش پروازها در فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سردار سلیمانی اهواز از یکم تیر خبر داد.

تین نیوز

 مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان از حذف محدودیت در پذیرش پروازها در فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سردار سلیمانی اهواز از یکم تیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید مهدی رزاز بیان کرد: پس از پایان مدت زمان ۴۵ روزه فرودگاه اهواز برای انجام پروژه‌های در دست اقدام و تمدید آن تا یکم تیر، تمام محدویت‌ها پذیرش پروازها تا پایان ماه جاری لغو می‌شود.

وی افزود: در شرایط سخت فعلی از جمله گرمای حدود ۵۰ درجه و نیز اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا، هفت گروه به طور همزمان در سطوح پروازی این فرودگاه در جبهه‌های مختلف کاری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان ادامه‌داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی در دست انجام، پروژه تعویض کابل سیستم روشنایی باند این فرودگاه است که با توجه به فرسودگی و معیوب بودن کابل آن، عملیات تعویض کابل به طول ۵۷ هزار متر از ۲۵ فروردین آغاز و با پیشرفت ۹۵ درصد، در پایان خرداد جاری به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به پروژه نصب سامانه جدید کمک ناوبری باند ۳۰ این فرودگاه اشاره ‌کرد و گفت: با توجه به قدمت دستگاه فعلی کمک ناوبری (ILS) و نبود قطعات یدکی، با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دستگاه جدید خریداری و بر روی باند ۳۰ جایگزین دستگاه فعلی می‌شود که  اکنون پروژه نصب این سامانه در مرحله انجام عملیات Civil Work قرار دارد.

به گفته رزار، عملیات بتن‌ریزی محل نصب آنتن‌های این سامانه انجام شده و به زودی وارد فاز جدید نصب دیگر تجهیزات آغاز می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان همچنین افزود: عملیات لاستیک‌زدایی با سیستم مکانیزه واترجت از جدیدترین و بروزترین فناوری موجود در کشور است که در این عملیات ۲۰هزار متر از باند و سطوح پروازی فرودگاه اهواز، لاستیک‌‎زدایی و رنگ‌زدایی می‌شود.

وی گفت: همچنین به منظور بالابردن ضریب ایمنی و جلوگیری از آسیب احتمالی به پروازها در زمان نشست و برخاست هواپیما، عملیات درزگیری سطح باند فرودگاه اهواز ، برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به هواپیماها آغاز شده است.

رزاز افزود: در این عملیات ۴۰هزار متر از طول باند و مناطق پروازی درزگیری خواهد شد و پس از انجام این عملیات، رنگ آمیزی سطوح پروازی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:گروه‌های دیگری از جمله برای نصب چراغ‌های روشنایی باند، حفاری عرضی باند و احداث ساختمان روشنایی باند به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند که در تلاشیم تا بتوانیم در موعد مقرر پروژه‌های جاری فرودگاه را به اتمام برسانیم.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز در فضایی به وسعت ۱۴هزار و۵۰۰ متر مربع شامل هشت هزار  مترمربع فضای پایانه پروازهای داخلی و ۶ هزار و۵۰۰ متر مربع فضای پاینه پروازهای خارجی بنا شده است.

این فرودگاه  که با کد سه رقمی AWZ و کد چهار رقمی OIAW مشخص می‌گردد، دارای باند نشست و برخاست هواپیما به عرض ۴۵ متر و طول  سه هزار و ۴۰۰ متر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.