| کد خبر: 212953 |

سارقان شبکه ریلی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که تعرض‌کنندگان به شبکه ریلی کشور با رصد روزانه پلیس راه آهن ،شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که تعرض‌کنندگان به شبکه ریلی کشور با رصد روزانه پلیس راه آهن ،شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید رسولی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش سوانح ریلی گفت: برعکس تصورات موجود افزایش سوانح ریلی نداشتیم، سوانح ریلی سال ٩٨ به نسبت سال قبل‌تر و سوانح ریلی سال ٩٩به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

وی در خصوص موضوع پیچ دزدی و ریل دزدی که اخیرا به عنوان علت برخی سوانح ریلی مطرح است، گفت: پلیس راه آهن به صورت روزانه وظیفه تامین امنیت از خطوط ریلی را بر عهده داشته و به صورت روزانه موردهایی را شناسایی و به طور کلی سرقت را گزارش می‌دهد.

به گفته رسولی موارد سرقت و تعرض به خطوط ریلی به صورت روزانه رصدو با جدیت دنبال می شیود و مجرمین تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی برند راه آهن است، گفت: شفافیت در اطلاع رسانی نیز خط قرمز ما است .به محض وقوع هر حادثه‌ای کمیسیون سوانح به محل اعزام می‌شود و شروع به بررسی دلایل و شواهد می‌کند و اگر علت حادثه‌ای هنوز مشخص و اعلام نشده است به دلیل روشن نبودن موضوع است.

رسولی با بیان اینکه تنها کمیسون سوانح ریلی اجازه اعلام علت حوادث ریلی را دارد، گفت:حتی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن اجازه اظهار نظر ندارم. علت وقوع سوانح را کمیسیون عالی سوانح در راه‌آهن بررسی، مشخص و اعلام می‌کند که این کمیسیون خارج از راه‌آهن مشغول به کار است و اعضای آن توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب می‌شوند.

وی گفت:در خصوص برخورد با مدیران متخلف که در بروز سانحه تاثیرگذار بودند نیز قوانین وجود دارد و اعمال خواهد شد.

رسولی در ادامه به سبد تامین منابع مالی راه آهن در سال ٩٩ اشاره کرد و گفت: سازوکارهای مالی پشتیبان برای جهش تولید در سال جدید، تبصره ١٩ و ١٨ قانون بودجه سال ٩٩ است.

مدیرعامل شرکت راه آهنگفت: بر این اساس از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان تامین شد که تاکنون ۴۷۰ هزار میلیارد تومان آن جذب راه آهن شده است و امیدواریم باقی آن نیز به زودی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۹ هم در هفته آینده فراخوان عموم برای سرمایه‌گذاری در ساخت ۱۵۰ کیلومتر خط فرعی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول خطوط اصلی راه آهن است اما با احداث خطوط فرعی می‌توان چندین چشمه بار را به ریل متصل کرد.

وی گفت: همچنین از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت جذب سرمایه گذاری در حوزه ریلی سرعت خواهد گرفت و ۴۶۴ واگن تامین مالی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.