| کد خبر: 212905 |

◄ ایمنی صادرات و واردات با بیمه باربری

یکی از اصلی ترین دغدغه های بازرگانان و تجار که به کار صادرات و واردات مشغول هستند، نگرانی از حوادثی هست که امکان دارد در طول مسیر حمل برای کالا بیافتد و منجر به تلف شدن و از دست رفتن تمام یا بخشی از آن شود.

تین نیوز

بازرگانی و تجارت از آن دسته از شغل هاست که دل و جرأت فراوان می خواهد. از یک طرف نیاز به تجربه و اطلاعات و قدرت تحلیل اقتصادی دارد و از طرف دیگر باید سرمایه خود را طی یک فرآیند حمل و جابجایی کالا در اختیار دیگران قرار دهید تا در نهایت بعد از به مقصد رسیدن کالا و فروش آن بتوانید از مابه التفاوت خرید و فروش سود کسب کنید.

یکی از اصلی ترین دغدغه های بازرگانان و تجار که به کار صادرات و واردات مشغول هستند، نگرانی از حوادثی هست که امکان دارد در طول مسیر حمل برای کالا بیافتد و منجر به تلف شدن و از دست رفتن تمام یا بخشی از آن شود. اتفاقاتی از قبیل حادثه برای وسیله حمل (مثل کشتی، هواپیما، قطار یا کامیون)، حوادثی که ممکن است هنگام تخلیه و بارگیری اتفاق بیافتد یا دزدیده شدن بخشی از کالا حین حمل و یا غرق شدن کشتی و سقوط هواپیما و واژگونی وسایل حمل و نقل زمینی. بنابراین لازم است که فکری کرد تا از سرمایه خود محافظت کنیم.

Snap 2020-06-08 at 09.58.12

در این زمینه می توان از شرکت های بیمه کمک گرفت. شرکت بیمه با ارائه بیمه باربری می توانند همه این حوادث را در قالب کلوزها و سطح از پوشش های مختلف مثل Total Loss یا کلوز های A,B,C تحت پوشش قرار دهد. با این کار عملاً خیال صاحب کالا از بابت حوادث حین حمل از مبدأ تا مقصد راحت می شود و می تواند با آسودگی بیشتر تجارت کند. جالب است بدانیم که اولین بیمه نامه ای که در دنیا مورد استفاده قرار گرفت همین بیمه باربری بود که در انگلستان و توسط تجار این کشور صورت می پذیرفت. در زمان هایی که بخش زیادی از تجارت توسط کشتی ها صورت می پذیرفت و هم کشتی ها امکانات کمتری داشتند و هم مسیرهای آن ها امنیت لازم را نداشت. بنابراین تجار آن زمان توانستند با استفاده از بیمه باربری عملاً بسیاری از ریسک های خود را به راحتی پوشش دهند و از ورشکستگی احتمالی در اثر حوادث پیش بینی نشده جلوگیری کنند.

البته معمولاً بانکها که اقدام به گشایش اعتبار برای یک قرارداد صادرات یا واردات می کنند، از صاحب کالا درخواست بیمه باربری می کنند تا مطمئن شوند ریسک حوادث توسط شرکت بیمه تحت پوشش قرار گرفته است.

همچنین سالهاست که هر شخصی که قصد وارد کردن کالایی به کشور را داشته باشد، برای ترخیص کالا از گمرک احتیاج به بیمه باربری دارد، چون یکی از مدارک لازم برای ترخیص داشتن بیمه نامه معتبر برای آن کالا بر اساس پروفرما و ثبت سفارش صورت گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد محمدی 0 0

    کسانی که صادرات و واردات را در همین شرایط امروز انجام میدن واقعا خدا قوت دارن. باید بهشون مدال داد. شرایط نقل و انتقال پول واقعا سخت هست و بوروکراسی های اداری هم دست و پا گیر. ما شرکت واردات و صادرات و بازرگانی داریم و همیشه سعی می کنیم که با کاهش هزینه هایی که داریم بتونیم به سوددهی برسیم. اینکه بیمه داشته باشیم هم خوبه اما خیلی ها خریدن بیمه رو موکول می کنن به موقع ترخیص اجناس از گمرک که دیگه دیر شده و اگه هم کالایی به خسارت خورده باشه دیگه شرکت بیمه پرداخت نمیکنه چون بعد از حمل بیمه خریداری شده.

  • هادی نیک 0 0

    نکته مهمی که معمولاً بهش توجه نمیشه در کارهای صادرات و واردات همین بیمه باربری هست. الان توی شرکتی که من کار میکنم، هر بار که میخوان کالایی رو وارد کنن، یادشون میره براش بیمه بگیرن. بعد که ترخیص کار میخواد کالا رو ترخیص کنه یه بیمه به درد نخور از همون کنار گمرک میگیره و کار رو راه میندازه. به این دلیل میگم به درد نخور که وقتی بیمه رو بعد از اینکه حمل انجام شد بگیری که اگه بار خسارت هم دیده باشه بیمه پرداخت نمیکنه.