| کد خبر: 212885 |

دولت از ظرفیت کارخانه‌های تولید اتوبوس استفاده کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سه هزار اتوبوس باید به تهران اضافه شود و واگن‌ها نیز افزایش داشته باشد از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت خواست تا با تزریق اعتبار به کارخانه های اتوبوس سازی کشور تلاش کنند تا ۳ ماه آینده این تعداد اتوبوس در اختیار پایتخت قرار گیرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سه هزار اتوبوس باید به تهران اضافه شود و واگن‌ها نیز افزایش داشته باشد از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت خواست تا با تزریق اعتبار به کارخانه های اتوبوس سازی کشور تلاش کنند تا ۳ ماه آینده این تعداد اتوبوس در اختیار پایتخت قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه پس از جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره سرانجام اجرای طرح ترافیک گفت:‌ بر اساس گزارشات دیروز و با اجرای طرح ترافیک تراکم در حمل و نقل عمومی وجود داشته است.

وی گفت: شهروندان باید از ماسک استفاده کنند و این موضوع در پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی افزود: رئیس‌جمهوری گفته است که کرونا همچنان در کشور وجود خواهد داشت بنابر این باید حمل و نقل را تجهیز کنیم.  

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ۷۵ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با کرونا با مجوز رهبر انقلاب  در نظر گرفته شده است.

هاشمی گفت: ۴ کارخانه واگن‌سازی و ۱۰ شرکت تولیدکننده اتوبوس در کشور داریم که در صورتی که بودجه لازم به این شرکت‌ها تزریق شود حداقل ماهیانه ۱۰۰ اتوبوس ساخته می‌شود.

وی از رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت خواست تا ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده جهت مقابله با کرونا را برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهند.

هاشمی ادامه داد: امکان دارد کرونا سال‌ دیگر نیز در کشور باشد و اینکه فقط بگویند تا جلوگیری می‌کنیم، مشکلی حل نمی‌شود.

وی گفت همه اتوبوس سازها را دولت فعال کند تا در طول سه ماه آینده سه هزار اتوبوس تولید کنند و جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری هم انجام شود.

وی در ادامه درباره عمدی و سریالی بودن آتش‌سوزی‌ بوستان‌ها پایتخت گفت: این آتش‌سوزی‌ها نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور به وقوع پیوسته و از گروه‌های امنیتی پرسیده‌اند که آیا این موضوع به دلیل خرابکاری بوده که پاسخ داده‌اند تا کنون دلیل خرابکاری گزارش نشده است.

هاشمی با بیان اینکه این مشکل توضیحات محیط زیستی دارد، گفت: از آنجایی که بارش‌ها زیاد بوده رویش گیاهان و علف‌ها نیز بیشتر شده است و با وقوع گرمای شدید علوفه‌ها سریعا خشک و به دلیل وجود شیشه‌های پلاستیکی و بطری ها حالت ذره‌بین ایجاد شده و علوفه‌ها طعمه حریق شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌  آتش‌نشانی به موقع اقدام کرده است، ولی گزارش آتش‌سوزی‌ها به آتش‌نشانی نسبت به حریق در منازل مسکونی دیرتر اعلام شد.

هاشمی گفت: بر اساس آنچه که تا کنون بررسی شده، آتش‌سوزی‌ها عمدی نیست و آنچه رسانه‌های خارجی می‌گویند بی‌اساس است.

به گفته وی، نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها در چنین شرایط آب و هوایی دچار حریق می‌شوند.

هاشمی  همچنین درباره افزایش نرخ ارزش معالامتی مربوط به جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار داشت: علیرغم اینکه قیمت مسکن و ساخت و ساز در تهران افزایش یافته و به بیش از سه برابر رسیده است، ولی  جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نرخ آن بدون تغییر مانده بود.

وی افزود: این مسأله سبب شد که قوانین حالت بازدارندگی در برابر جرایم را نداشته باشد لذا بر اساس لایحه‌ای که شهرداری از سال گذشته به شورای شهر ارسال کرده بود قرار شد که ارزش معاملاتی مربوط به جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز افزایش یابد که البته این موضوع امروز به سرانجام نرسید.

هاشمی گفت: منتظریم لایحه تکمیل و پس از آن برای تأیید به فرمانداری تهران ارسال شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این لایحه رویکرد درآمدی برای شهرداری ندارد و هدف بازدارندگی است و حل و فصل و کم کردن پرونده‌های تخلفات است.

وی به عنوان نمونه گفت: زمانی که واحد مسکونی یا زمینی هر متر ۴۰ میلیون تومان باشد ولی بابت تخلف هر متر ۳ تا ۸ میلیون تومان پرداخت شود، تخلفات افزایش می‌یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.