| کد خبر: 212800 |

فرمانده ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

◄ سفر عامل اصلی افزایش مبتلایان بوده است

در حالی که با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های تردد انتقال کرونا مهار شده بود، به نظر می رسد حالا با آغاز دوباره سفرها و رفع محدودیت ها آماردر حال افزایش است. این نکته ای است که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم آن را تایید می کند. این اتفاقی است که پیشتر هم درباره آن هشدار داده شده بود.

تین نیوز

در حالی که با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های تردد انتقال کرونا مهار شده بود، حالا با آغاز دوباره سفرها و رفع محدودیت ها آماردر حال افزایش است. این نکته ای است که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم آن را تایید می کند. این اتفاقی است که پیشتر هم درباره آن هشدار داده شده بود.

به گزارش تین نیوز، با شیوع ویروس کرونا مسافرت‌های خارجی و داخلی در کشورهای مختلف با ممنوعیت مواجه شد و دوستداران گردش خانه‌نشین شدند. با منع هرچه بیشتر این رفت‌وآمدها بیماری کاهش یافت و آمار مبتلایان و قربانیان کم شد به نحوی که گمان می‌رفت کرونا تا حد امکان مهار شده است اما حالا با کاهش محدودیت‌ها، بازگشایی بسیاری از مشاغل و از سرگیری پروازها در ایران، مسافران سفرهای خود را از سر گرفته‌اند.

کاهش شدید نظارت بهداشتی بر مسافران

در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری بیشترین آسیب را به خود دید. بر طبق آمارها در این ایام حدود 40 درصد دفاتر گردشگری به حیات خود پایان داده و قریب به سی هزار نفر بیکار شده‌اند. حالا این پرسش پیش می آید که آیا باید  تصمیم کاهش محدودیت ها را ناکارآمد بدانیم؟ آیا هشدارهایی که داده شده بود جدی گرفته نشد؟

بر اساس آمار در تعطیلات نیمه خرداد ماه 192 نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ با این وجود صنعت گردشگری خدمت‌رسانی خود را آغاز کرده است. بر اساس گزارش های میدانی و ادعای شاهدان عینی دیگر خبری از تب سنجی در ورودی شهرها نیست و نظارت بر مسافران به حداقل خود رسیده است.

سازمان میراث فرهنگی و سایت‌های گردشگری لیست بلند در راستای چگونگی سفر در ایام کرونا را ارائه داده بودند، اما راهکارها و رعایت دفاتر گردشگری هم چاره ساز نشده است و روند ابتلا کماکان رو به افزایش است.

سفر عامل اصلی این انتقال بوده است

در این راستا علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران صبح امروز در برنامه‌ای تلویزیونی گفته است: در تهران میزان مراجعین به بخش‌های درمانی رو به افزایش است و میزان مراجعین سرپایی تهران نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۷.۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان به بخش‌های بهداشتی و درمانی ۱۰.۱ درصد آن‌ها بستری شده‌اند که آمار بسیار مهم و قابل توجهی است.

زالی در ادامه گفت: در دو بیمارستان تهران افرادی بستری شدند که در ۱۰ روز گذشته دارای تماس با بیماران کرونا بوده‌اند و سفر عامل اصلی این انتقال بوده است و طبق یکی از مطالعات ما در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران، ۶۰ درصد افراد بستری‌شده، سابقه مسافرت به استان‌های دیگر را داشتند که نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران به وقوع بپیوندد به دنبال سفرهاست.

او تاکید کرد: سفرها می‌توانند خطرآفرین باشند و روند کنترل بیماری در تهران را تحت‌الشعاع قرار دهند؛ ماه خرداد تعطیلی زیادی داشته است و ممکن است ما را دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا کند.

سفرها شروع شده‌اند و چرخ گردشگری آرام آرام در حال چرخش است و هم زمان با بهتر شدن شرایط صنعت گردشگری، آمارها هم به شکل نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. وضعیت استان خوزستان قرمز است و استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز در وضعیت هشدارند. باید دید آیا باز هم محدودیت ها اجرایی خواهند شد یا نه؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.