| کد خبر: 212660 |

توقف خط چهارم قطار شهری پشت دو پروژه عمرانی شهرستان قرچک

تأخیر در اجرای دو پروژه روگذر و زیرگذر روستاهای محمدآباد و داودآباد قرچک به دلیل تأمین نشدن نظر مسئولان شهرستان قرچک باعث شده تا اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار با مشکل مواجه شود.

تین نیوز

تأخیر در اجرای دو پروژه روگذر و زیرگذر روستاهای محمدآباد و داودآباد قرچک به دلیل تأمین نشدن نظر مسئولان شهرستان قرچک باعث شده تا اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار با مشکل مواجه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه قطار حومه‌ای تهران - ورامین - گرمسار که از مصوبات دولت نهم بود، پس از چندین بار جابجا شدن مجری طرح از شرکت مترو و راه‌آهن جمهوری اسلامی، طی سه سال گذشته به عنوان قطار حومه‌ای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد.

اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران - ورامین - گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آن‌ها، تقاطع‌ راه‌آهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر آن با مشکل مواجه شده و مردم مجبورند برای رسیدن به روستا، از روی ریل عبور کنند.

با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راه‌آهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت ولی هیچ‌گاه نظر مسئولان شهرستان به دلیل عدم تأمین خواسته‌های مدیران شهری و ایجاد مشکل در تردد خودروها در کمربندی جنوبی برای اجرای این پروژه تأمین نشد.

با برگزاری جلسه مشترک هفته گذشته مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و استاندار تهران، مقرر شد که در بازدید معاون فنی شرکت راه‌آهن از شهرستان قرچک، مشکل اجرای این دو پروژه بررسی و عملیات اجرایی آن آغاز گردد، بازدیدی که امروز(یکشنبه) با حضور مسئولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از شهرستان قرچک انجام و مسائل این پروژه مورد برسی قرار گرفت.

فرماندار قرچک در بازدید از محل این دو پروژه گفت: اجرای طرح دو تقاطع غیرهم سطح روستای داودآباد و محمدآباد به توافق بین شهرداری و شرکت راه‌آهن نیاز دارد و امید است که هر چه سریع‌تر توافق لازم با ارائه طرح قابل اجرا حاصل شود.

 

بهمن خطیبی افزود: شهرستان قرچک به بهبود وضعیت عبور و مرور نیاز مبرم دارد و اجرای پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح محمد آباد و داودآباد و کمربندی جنوبی بخش قابل توجهی از این نیاز را مرتفع می کند.

وی تصریح کرد: به دلیل ایرادات فنی که در طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت راه‌آهن وجود داشت، این پروژه‌ها تا کنون عملیاتی نشده است چرا که طرح‌های ارائه شده، کمربندی جنوبی قرچک را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی اظهارکرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قرچک برای تعیین تکلیف و تسریع در اجرای پروژه ها آماده هرگونه همکاری با راه آهن جمهوری اسلامی هستند به شرط آن‌که، در آینده شهر دچار مشکل نشود و راه های دسترسی قابل توسعه باشند.

خطیبی گفت:هدف از اجرای این پروژه ها، انتفاع مردم و حل شدن مشکلاتی است که سالها گریبان این شهرستان را گرفته و موجب شده بارها به دلیل برخورد قطار با عابران و یا خودروها، شهروندان قرچکی جان خود را از دست دهند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران مقرر شده تا این پروژه به زودی عملیاتی شده و اجرای آن به جلسات و بازدیدهای بعدی موکول نشود.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.