| کد خبر: 212631 |

آغاز ثبت‌نام ایرلاین‌های متقاضی وام کرونا

با موافقت دولت ۱۶ شرکت هواپیمایی که از اسفندماه سال گذشته با از دست دادن مسافران خود و کاهش سفرها ضررهای مالی زیادی دیدند از امروز می‌توانند برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

تین نیوز

با موافقت دولت ۱۶ شرکت هواپیمایی که از اسفندماه سال گذشته با از دست دادن مسافران خود و کاهش سفرها ضررهای مالی زیادی دیدند از امروز می‌توانند برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همزمان با کاهش سفر در پی شیووع کرونا، بخش حمل‌و نقل آسیب زیادی دید و وضعیت اقتصادی شرکت‌های حمل‌و نقلی را نه تنها در ایران که در بیشتر نقاط جهان به شدت تیره و تار کرد.

دولت تدبیر و امید نیز در پی زیان زیاد شرکت‌های حمل و نقلی تصمیم گرفت هشت هزار میلیارد تومان از بسته حمایتی دولت از کسب و کارها را برای پشتیبانی به بخش حمل و نقل اختصاص دهد.

این وعده دولت از ابتدای خرداد ماه عملیاتی و با شناسایی شرکت‌های ریلی آسیب دیده و معرفی آنها به بانک عامل آغاز شد. در بخش هوایی نیز از امروز تمامی شرکت‌های هواپیمایی فعال برای دریافت وام کرونایی می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

البته ثبت نام در سامانه به معنای تایید کارگاه و پرداخت تسهیلات نیست و نتیجه نهایی بعد از بررسی از طریق همین سامانه اطلاع رسانی می‌شود.

آمار کاهش سفرها در بخش هوایی بیش از ۷۵ درصد، در بخش دریایی ۹۹ درصد و در بخش‌های ریلی و جاده‌ای نیز بیش از ۸۰ درصد اعلام شده است.

پیش‌بینی کاهش ۴۰ درصدی درآمدهای صنعت حمل‌و نقل هوایی در ایران که به گفته انجمن حمل‌و نقل بین هوایی (یاتا) در جهان به حدود ۱۹ درصد می‌رسد، شرایط سخت ایرلاین‌ها در ایران را گوشزد می‌کند.

برنامه اصلی دولت ارائه تسهیلات معادل دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران ضررهای ناشی از گسترش شیوع کرونا است، اما نکته مهم این است که ایرلاین‌ها در تاریخ‌هایی که کنسلی پروازها موجب بازپرداخت پول مسافران شده است، تعدیل نیرو نداشته باشند و لیست بیمه آنها در تاریخ‌های مدنظر چک خواهد شد.

واحدهای مشمول، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

همچنین در پرداخت تسهیلات، اولویت با واحدهایی است که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

نتیجه جلسات مشترک سازمان هواپیمایی با وزارت راه و ارائه پیشنهادات نهایی در دولت، تخصیص این وام به ۱۶ شرکت هواپیمایی فعال است که در دوران کرونا مجبور به پارک هواپیماهای خود در فرودگاه مهرآباد بودند.

همچنین تعدادی از شرکت‌های خدمات فرودگاهی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما نیز قرار است از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.