| کد خبر: 212427 |

تحریم و نوسانات نرخ ارز سد راه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره علت خرابی اتوبوس‌ها در فصل تابستان توضیحاتی داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره علت خرابی اتوبوس‌ها در فصل تابستان توضیحاتی داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در تشریح علل خرابی اتوبوس‌های شرکت واحد در فصل تابستان گفت: یکی از مهمترین علت‌ها در خرابی اتوبوس‌های شرکت واحد این است که عمر مفید ناوگان به پایان رسیده و اتوبوس‌ها فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه عمر مفید اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی ۱۰ سال است، گفت: در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با چند مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم که یکی از آن‌ها تحریم قطعات خودرو از سوی آمریکاست که موجب شده قطعه به دست ما نرسد.

ترفع با اشاره به نوسانات نرخ ارز در کشور گفت: نوسانات نرخ ارز در کشور سبب شد تا قیمت قطعات نیز به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کند و این افزایش قیمت در مقابل روز‌هایی است که درآمد ما به شدت کاهش پیدا کرده است.

او در تشریح میزان کاهش درآمد‌های شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بازه زمانی ۶۷ درصد از درآمد‌های ما کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: با شیوع ویروس کرونا در پایتخت مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش پیدا کرد و در مقابل آن نیز شهروندان از ما توقع سطح بالای خدمات را دارند که این موضوع خود موجب وارد شدن فشار مضاعف بر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده است.

ترفع با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی لازم است دولت بیش از گذشته به شهرداری تهران در بخش ناوگان اتوبوسرانی کمک کند، گفت: در شرایط غیر کرونایی دولت در پرداخت یک سوم یارانه بلیت هر مسافر به وظیفه خود عمل نمی‌کرد و امروز نیز با شیوع ویروس کرونا ارائه شیوه نامه‌های حمل و نقلی نیز موجب افزایش هزینه‌ها شده است.

او تصریح کرد: اگر دولت شیوه‌نامه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در روز‌های کرونایی را ارائه می‌کند، از سوی دیگر باید هزینه آن را پرداخت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.