| کد خبر: 212293 |

◄ هشدار نسبت به افزایش غرق شدگی در رودخانه و کانال‌های آبیاری

از ابتدای امسال ۵ نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سدهای قزوین جان خود را ازدست دادند.

تین نیوز

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تعطیلی‌های روز‌های گذشته و گرمای هوا حال و هوای خاصی برای همه افراد خصوصا قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه، دریاچه و کانال‌ها به وجود می‌آورد که بعضا این شور واشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

به گزارش سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز در قزوین، قدرت اله مهدیخانی با اعلام این خبر، تصریح کرد: غرق شدگی یکی از علل مرگ و میر غیر عمدی است که به راحتی  قابل پیشگری است وعلی رغم هشدارهایی که در این زمینه داده می شود متاسفانه هم استانی ها  ما به این موضوع بی تفاوت هستند چرا که از ابتدای امسال ۵ نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سد جان خود را ازدست دادند.

وی با بیان اینکه یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند، اضافه کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

مهدیخانی به مردم توصیه کرد: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنندو در آب و موقع شنا شوخی‌های خطرناک نداشته باشند.

او تاکید کرد که به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نشود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید.

مهدیخانی افزود: فرد باید برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرد ، از پشت به غریق نزدیک شود و از او بخواهد که تقلا نکند.

وی گفت: بسیاری از رودخانه‌ها و کانال‌های موجود در استان با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه و کانال متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود. بنابراین توضیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای رشنا در ان اقدام نکنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.