| کد خبر: 212271 |

توافق ایرکانادا و ترانسات زیر ذره بین اتحادیه اروپا

سازمان‌های تنظیم کننده مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا اعلام کردند که توافق خطوط هوایی ایرکانادا و شرکت ترانسات که برگزارکننده تورهای اروپایی است، ممکن است منجر به قیمت‌های بالاتر شود و تحقیقات گسترده در مورد این توافق را آغاز کردند.

تین نیوز

سازمان‌های تنظیم کننده مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا اعلام کردند که توافق خطوط هوایی ایرکانادا و شرکت ترانسات که برگزارکننده تورهای اروپایی است، ممکن است منجر به قیمت‌های بالاتر شود و تحقیقات گسترده در مورد این توافق را آغاز کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، سازمان‌های تنظیم کننده مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که پیشنهاد خطوط هوایی ایرکانادا برای شرکت ترانسات که برگزارکننده تورهای اروپایی است، ممکن است منجر به قیمت‌های بالاتر و حق انتخاب کمتری در پروازهای بین اروپا و کانادا شود و تحقیقات گسترده در مورد این توافق را آغاز کردند.

این در حالی است که سهام شرکت ترانسات روز دوشنبه حدود 7 درصد با کاهش مواجه شد و هر سهم 7 دلار کانادا معامله شد.

ایرکانادا که در مونترآل مستقر است امیدوار است که شرکت ترانسات بتواند کسب و کار گردشگری این خطوط هوایی را تقویت کند و به آن کمک کند تا با خطوط هوایی وست جت رقابت کند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که این توافق می‌تواند رقابت را در 33 مسیر هوایی بین اروپا و کانادا کاهش دهد.

این مجری قانون ضد انحصاری اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که سایر خطوط هوایی اروپا از این بازار رقابتی دور هستند و خطوط هوایی وست جت نیز نمی‌تواند رقابت جدی داشته باشد.

مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا در امور رقابتهای بازرگانی، گفت: این دوره یک زمان چالش برانگیز است، به ویژه در بازارهایی که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌‌اند، اما بازگشت به شرایط عادی و سالم بازار باید براساس بازارهایی باشد که همچنان رقابتی باقی بمانند.

ترانسات در بیانیه‌‌ای اظهار داشت که در حال بررسی تصمیم کمیسیون اروپا است.

سازمان‌های تنظیم کننده مقررات اتحادیه اروپا مهلت 30 سپتامبر را برای تصمیم خود تعیین کردند. دفتر رقابت کانادا نیز در ماه مارس از توافق این دو شرکت ابراز نگرانی کرده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.