| کد خبر: 212270 |

توسعه سامانه های هوشمند ترددشمار جاده ای در محورهای مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده و افزایش بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌ های اداره مدیریت راه های این اداره کل ، توسعه سامانه‌های ترددشمار در دستور کار است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده و افزایش بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌ های اداره مدیریت راه های این اداره کل ، توسعه سامانه‌های ترددشمار در دستور کار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خاطر نشان ساخت : یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند می‌باشدکه ابزار و سامانه های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آنها دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران افزود: لذا این اداره کل درصدد افزایش سامانه های هوشمند مذکور بوده که در همین راستا طی چند ماه گذشته تعداد ۴ سامانه تردد شمار جدید به سامانه های موجود اضافه و در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راه های مواصلاتی استان فعال هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این اداره کل اقدام به پوشش معدود محورهای اصلی و شریانی فاقد سامانه مذکور و همچنین تجهیز محورهای فرعی درجه یک در استان مازندران کرده است.

نجفی اظهار داشت: این سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد چون حجم تردد، ترکیب وسایل نقلیه در ترافیک و سرعت عبور و مرور وسایل نقلیه و تخلفات آنها اطلاعات ارزشمندی جهت مدیریت لحظه‌ای ترافیک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای متولیان امر فراهم می‌کنند. علاوه بر این اطلاعات بدست آمده از این دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی شرایط ترافیکی به صورت لحظه‌ای و آنلاین با استفاده از تابلوهای هوشمند ترافیکی منصوب در جاده‌های استان، سایت مرکز مدیریت راههای کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت :هدف از توسعه و پوشش کامل محورهای استان توسط سامانه های تردد شمار، احصای امار تردد و تشکیل پایگاه داده از پارامترهای ترافیکی جهت استفاده در مطالعات و پروژ های ساخت و نگهداری راهها و همچنین در کوتاه مدت ، کسب اطلاع از کیفیت تردد و ترافیک جاده ها جهت اطلاع رسانی به کاربران جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.