| کد خبر: 212266 |

تلاش برای برطرف کردن موانع باند جدید فرودگاه رامسر

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاشها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر از ادامه تلاشها برای برطرف کردن موانع باند جدید این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های ساری با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر که روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، گفت: ساخت باند فرودگاه رامسر از زمان شروع به کار تا کنون فراز و نشیب فراوانی را پشت سرگذاشته است. موانع بسیاری در مسیر باند وجود داشت از جمله تعدادی آنتن بی‌دی‌اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم.

وطنخواه با بیان این که برخی موانع نیز وجود دارند که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود، تصریح کرد: یکی از این موانع مجتمع فرهنگی- تفریحی فدک متعلق به سپاه پاسداران است که حدود ۷ هکتار از اراضی آن در محدوده فرودگاه نفوذ کرده است و به دنبال آزادسازی این اراضی هستیم.

او در این باره توضیح داد: هزینه درخواستی برای این مجتمع، زمانی ۱۴ میلیارد تومان و زمانی هم ۸۰  میلیارد تومان اعلام شد اما رقم نهایی آن هنوز مشخص نیست و به احتمال زیاد هزینه آن به گونه‌ای خواهد بود که باید به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته شود.

او یکی دیگر از موانع مهم را تعدادی خانه‌های مسکونی در سمت دیگر باند جدید دانست و گفت: تملک این منازل مسکونی که متعلق به اشخاص است کار آسانی نیست و یک پروژه زمانبر است.

پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین  و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند. وطنخواه در این باره توضیح داد: در این خصوص از سوی شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌هایی داشته‌ایم و به احتمال زیاد از اوایل تیرماه تعداد پروازهایمان را افزایش خواهیم داد.

او ادامه داد: قبل از ساخت این باند فقط هواپیماهای ملخی ای تی ار قابلیت نشستن دراین باند را داشتند و اکنون با راه اندازی باند جدید هواپیماهای متوسط پیکر ایرباس ۳۲۰ نیز می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های ساری با بیان این که همزمان با باند جدید فرودگاه رامسر، اپرون فرودگاه ساری نیز به به بهره برداری رسید، گفت: توسعه اپرون فرودگاه ساری حدود ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه داشت و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نیز هزینه احداث باند جدید بود که با درنظر گرفتن برخی پروژه‌های دیگر مجموع اعتبار پروژه‌های فرودگاه رامسر به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. اگر می خواستیم این کار را با هزینه‌های امروز انجام دهیم بالای ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های ساری طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود به ۲ هزار و ۲۷۰ متر کاهش یافته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    خسته نباشند، ولی آیا فرودگاه رامسر که عملا در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده توجیه موقعیت صحیح عوامل پروازی دارد؟ بروید آیین نامه های جانمایی فرودگاهها را تورق فرمایید.این فرودگاه اصلا نباید باشد.این فرودگاه بیشتر محل تفریح محمدرضا پهلوی بود و میهمانان خوشگذرانش!!!!فرودگاه رامسر در اقتصاد حمل و نقل هائی اصلا توجیه ندارد.اگر پایگاه هوائی بود ، باز هم مکانش غلط بود.پیشنهاد می شود اراضی این فرودگاه تحویل شهرداری رامسر جهت بهره برداری عمران شهری و اهداف بالقوه جهانگردی و رفاه شهروندان گردد. فرودگاه نوشهر برای منطقه کفایت می کند و شاید زیاد هم باشد.