| کد خبر: 212198 |

کرونا در جهان/ افزایش جهشی تعداد مبتلایان در برزیل، مکزیک و پاکستان

طبق تازه‌ترین آمارها در حال حاضر کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا و انگلیس به ترتیب پنج کشور اول به لحاظ بیشترین شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان هستند و در کشورهای برزیل، مکزیک و پاکستان ظرف 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان رشد جهشی داشته است.

تین نیوز

طبق تازه‌ترین آمارها در حال حاضر کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا و انگلیس به ترتیب پنج کشور اول به لحاظ بیشترین شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان هستند و در کشورهای برزیل، مکزیک و پاکستان ظرف 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان رشد جهشی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایالات متحده با بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار مبتلا و بالای ۹۸ هزار قربانیِ کرونا همچنان رتبه نخست را در میان کشورهای جهان دارد.

برزیل نیز به یکی از کانون‌های جدید شیوع کرونا تبدیل شده و هم‌اکنون جای روسیه که پیش از این رتبه دوم را در فهرست ۱۰ کشور اول داشت، گرفته است. بنابر گزارش‌ها در برخی از روزهای گذشته تعداد فوتی‌ها در برزیل از مرز ۱۰۰۰ نفر در شبانه روز گذشته است. کارشناسان گمان می‌کنند که تعداد واقعی مبتلایان در برزیل می‌تواند تا ۱۵ برابر بیش از آمار رسمی ثبت شده باشد.

روسیه نیز که زمانی دسته دسته تیم پزشکی و محموله دارو به چهارگوشه دنیا می‌فرستاد، اکنون سومین جایگاه را در فهرست بالاترین آمار مبتلایان کووید ۱۹ در دنیا اشغال کرده است.

انگلیس هم به لحاظ بالاترین شمار قربانیان با بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ قربانی بعد از آمریکا همچنان جایگاه دوم جهانی را حفظ کرده است.

از سوی دیگر در شرایطی که اسپانیا در حال کاهش محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا است، آمارها از افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ طی روزهای اخیر در این کشور حکایت دارد.

مکزیک و پاکستان هم از جمله مناطقی هستند که با ثبت به ترتیب ۳۳۲۹ و ۲۱۶۴ مورد جدید ابتلا تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قابل توجه تعداد بیماران کووید ۱۹ مواجه بوده‌اند.

به علاوه در کشورهای هند و پرو به ترتیب با ۱۳۱ هزار و ۹۲۰ مبتلا و نیز ۱۱۵ هزار و ۷۵۴ مبتلا طی روزهای اخیر در روند شیوع این بیماری رشد چشمگیر مشاهده می‌شود.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۸۲۸ مبتلا، ۹۸ هزار و ۶۸۳ قربانی

۲.  برزیل ۳۴۹ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ۲۲ هزار و ۱۶۵ قربانی

۳.  روسیه ۳۳۵ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۳۳۸۸ قربانی 

۴. اسپانیا ۲۸۲ هزار و ۳۷۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۷۸ قربانی

۵. انگلیس ۲۵۷ هزار و ۱۵۴ مبتلا، ۳۶ هزار و ۶۷۵ قربانی

۶. ایتالیا ۲۲۹ هزار و ۳۲۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۷۳۵ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۴۶۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۳۲ قربانی

۸. آلمان ۱۷۹ هزار و ۹۸۶ مبتلا، ۸۳۶۶ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۵ هزار و ۶۸۶ مبتلا، ۴۳۰۸ قربانی

۱۰. ایران ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ مبتلا، ۷۳۵۹ قربانی

سایر کشورها با بیش از ۴۰ هزار مبتلا به ترتیب شامل کانادا، چین، عربستان سعودی، مکزیک، شیلی، بلژیک، پاکستان، هلند و قطر هستند.

در کره جنوبی نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد جدید و در چین ۳ مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

بنابر گزارش‌ها همچنان ۲۱۳ کشور و منطقه در سراسر دنیا با این بیماری و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان آن درگیر هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.