| کد خبر: 212161 |

خودروسازان مکلف به ایفای تعهدات قبلی همزمان با پذیرش تعهد جدید هستند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تکلیف کرد تا نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود همزمان با پذیرش تعهدات جدید اقدام لازم را انجام دهند.

تین نیوز

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تکلیف کرد تا نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود همزمان با پذیرش تعهدات جدید اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را مکلف کرد تا همزمان با آغاز فروش‌های جدید خودرو به مناسبت ایام عید سعید فطر، نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود اقدام نمایند.

وی همچنین خودروسازان را مکلف کرده تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل خودروهای مانده در محوطه کارخانجات اقدام کرده و با عرضه گسترده خودرو به بازار، علاوه بر ایفای تعهدات قبلی، نسبت به فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با برنامه فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، خودروسازان به زودی برنامه‌های پیش‌فروش خود را نیز اعلام کرده و شرایط را برای آن دسته از مصرف‌کنندگانی که علاقمند به خرید خودرو در قالب طرح پیش‌فروش و مشارکت در تولید هستند، فراهم خواهند آورد.

روز گذشته در جلسه کمیته‌خودرو، این مقام مسئول با تشریح ضوابط فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، بر اختصاص خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی و حذف تقاضای‌های کاذب تاکید کرد تا بتواند بر کاهش قیمت خودرو در بازار و کاهش دلال بازی اثرگذار باشد.

به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای سیاست‌های دولت، برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای ساماندهی بازار خودرو طراحی کرده است که محور اصلی آن افزایش تولید به منظور پاسخگویی بهینه به تقاضای موجود در بازار است، اما در کنار آن، با مجموعه سیاست‌های تعریف شده، نظارت کافی صورت خواهد گرفت تا علاوه بر ساماندهی موضوع ثبت‌نام فروش و تحویل، زمینه برای عرضه مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان واقعی و حذف تقاضای کاذب از بازار خودرو نیز فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.