| کد خبر: 212091 |

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان، خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان، خبر داد.

شیما زرآبادی پور در گفت وگو با سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز در قزوین افزود: به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ناوگان حمل و نقل عمومی، با رایزنی‌های انجام شده توسط شهرداری قزوین، سوخت گازوئیل یورو 4 به اتوبوس‌های دورن شهری اختصاص یافته که تنها کلانشهرها از آن بهره‌مند هستند و قزوین تنها مرکز استانی است که ازاین مزیت بهره مند شده است. 

وی عنوان کرد:  220 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در 24 خط درون شهری به شهروندان خدمت‌رسانی می کنند که از این تعداد 70 دستگاه اسکانیا و 30 دستگاه مینی بوس سبلان نوسازی شده و 120 دستگاه نیز بازسازی شده اند.

وی با بیان این که فعالیت تمام اتوبوس های شهاب ناوگان اتوبوسرانی که فاقد استانداردهای یورو بودند، متوقف شده است گفت: قزوین  استان معین بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی 44 شهر شمال غرب کشور است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین،اظهار کرد: توقفگاه امام علی (ع) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، دارای مرکز بازسازی است که هم ناوگان درون شهری قزوین را بهسازی می کند و هم معین 44 شهر شمال غرب کشور است.

به گزارش تین نیوز، زرآبادی پورعنوان کرد: سیستم نرم افزاری GPS میزان مصرف سوخت و خرابی قطعات اتوبوس های درون شهری را پیمایش می کند که بهرمندی قزوین از این تکنولوژی درکشور منحصر به فرد است.

وی افزود: به منظور هدفمندسازی مصرف سوخت، در توقف‌گاه امام علی (ع)، جایگاه سوخت ویژه اتوبوس‌های درون شهری ایجاد شده که سوخت گیری با کارت های هوشمند سوخت انجام می شود.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته و شاهد افزایش سفرهای درون شهری با اتوبوس بوده ایم.

این مسئول ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا، روزانه 120 تا 150 هزار نفر با اتوبوس های درون شهری قزوین جا به جا می شدند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ناوگان تاکسیرانی شهرداری قزوین دارای 3 هزار و 700 تاکسی است که از این تعداد 150 خودرو بنزینی و مابقی دوگانه سوز هستند.

وی با بیان این که عمر فرسودگی تاکسی 10 سال است، خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی ها باید به صورت سالانه انجام شود که با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت خودرو در کشور محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز، زرآبادی پور با تاکید بر این که در بین سال های 95 تا 98، 800 دستگاه تاکسی نوسازی و 98 خودروی فرسوده تاکسی در سال گذشته از ناوگان خارج شده است، عنوان کرد: سال گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت خودرو، شرکت ایران خودرو فروش تاکسی را متوقف کرد و تنها 28 دستگاه تاکسی در قزوین نوسازی شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: به منظور توزیع سوخت پاک و ارزان قیمت و بهینه‌سازی مصرف سوخت، 8 جایگاه CNG تحت نظارت سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری قزوین روزانه به 150 هزار تاکسی و خودروی شخصی خدمات رسانی می‎کند که همین امر قزوین را در کشور جزو شهرهای پیشرو قرار داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.