| کد خبر: 212090 |

◄ روند شیوع کرونا در قزوین به سمت مهار پیش می‌رود

طی روزهای اخیر میزان موارد مثبت مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در استان نسبت به ابتدای شیوع این بیماری به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است و پنج روز اخیر بدون فوتی و پنج روز هم بین یک یا دو نفر فوتی داشته‌ایم.

تین نیوز

 معاون سیاسی استاندار در جلسه شورای ادارای قزوین درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قزوین گفت: ۲۳۳ داوطلب برای سه حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که حوزه قزوین، آبیک و البرز ۱۳۹ داوطلب، بویین زهرا و آوج ۵۵ داوطلب و تاکستان ۲۹ نامزد داشتند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، منوچهر حبیبی افزود: ۸۸ درصد داوطلبان مرد و ۱۲ درصد از بانوان بودند و پس از بررسی صلاحیت در ‌هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان ۱۳۶ داوطلب تایید صلاحیت شدند و درفرایند انتخابات ۵۳ داوطلب نیز انصراف دادند که در نهایت ۸۳ نامزد وارد مرحله نهایی انتخابات شده و برای هرکرسی مجلس ۲۰ نفر در استان با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه قریب به ۲۰ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی و حفاظت درگیر امر انتخابات بودند، افزود: هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شد و ۴۲.21 صدم درصد افراد واجد شرایط در انتخابات استان شرکت کردند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ۹۶ درصد فرایند انتخابات الکترونیکی بود و بدون حاشیه و در فضایی آرام برگزار شد.

وی اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارت در زمان مقرر شکل گرفت و هماهنگی منظم و مستمری بین هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود داشت.

معاون استاندار افزود: از یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای، هزار و ۳۴ شعبه معادل ۹۹.۴ دهم درصد آنلاین بودند و استان از این حیث رتبه هفت کشور را داشت و حتی یک مورد رای تکراری نیز ثبت نشد.

وی گفت: نتایج انتخابات در سریعترین زمان ممکن جمع بندی و به وزارت کشور منعکس شد و در اختیار مردم قرار گرفت و سه حوزه انتخابیه استان در گروه اولین حوزه‌های انتخابیه بودند که توسط شورای نگهبان تایید شدند

وی با بیان اینکه کرونا بزرگترین بحران قرن اخیر بود که روزنه‌ ای از قیامت را به تصویر کشاند، گفت: آژیر خطر کرونا در یکم اسفند به صدا درآمد ودر 8 اسفند با شناسایی اولین مورد مثبت قزوین هم قرمز شد.

وی گفت: آنچه که درسایه لطف خداوندکرونا را شکست داد اراده روحی و معنوی ، فداکاری، ایثارملت ایران بود به عبارتی دین ضامن دنیای ملت شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در روزهای اولیه شیوع کرونا به سرعت واحدهای تولیدی استان تغییر خط دادند و ۳۲ واحد وارد فاز تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی شدند و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های همجوار نیز صادرات داشتند.

حبیبی گفت: قریب به ۳۰ کارگاه ماسک در استان توسط گروه‌های جهادی و بسیجی راه اندازی شد که یک صد هزار ماسک در روز تولید کردند و خیران صحنه‌های زیبایی را خلق نمودند و به یاری دولت و کادر درمانی و پزشکی شتافتند.

او افزود: یک هزار و ۱۴۴ گروه جهادی، تشکل‌ها، خیران و گروه‌های اجتماعی حدود ۳۳ میلیاردتومان کمک‌های نقدی به این امر داشتند و کادر درمانی و پزشکی افتخار آفریند و حماسه دفاع مقدس را درعرصه درمان تکرار کردند و خالصانه وعاشقانه ،داوطلبانه به جنگ کرونا رفتند.

وی اضافه کرد: در ایام شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۴4 هزار و ۸4۳ نفر از جمعیت استان غربالگری شدند و در 38 نقطه استان ترددهای خودروها توسط ارتش، بسیج و سپاه تحت نظارت قرار گرفت.

معاون استاندار افزود: بازارایان و اصناف از ۴۰ هزار واحد قریب به ۳۵ هزار به صورت خودجوش و داوطبانه یک و نیم ماه کسب و درآمد خود را تعطیل کردند و از فعالیت خود برای سلامت مردم چشم پوشی نمودند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: این بیماری توان مدیریتی و آمادگی دستگاه‌ها را در بحران محک زد به گونه‌ای که راه اندازی بیمارستان ۴۵صحرایی تختخوابی و نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در کمتر از یک روز و تامین و تجهیزات پزشکی در کوتاهترین زمان صورت گرفت که از افتخارات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوده در مقابله با کرونا اتحاد وهمدلی مدیران مثال زدنی است.

حبیبی افزود: همه مدیران و مردم در مقابله با کرونا پای کار بودند و امروز می‌توانیم ادعا کنیم روند ویروس کرونا کاملا کنترل شده و به سمت مهار پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر میزان موارد مثبت مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در استان نسبت به ابتدای شیوع این بیماری به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است و پنج روز اخیر بدون فوتی و پنج روز هم بین یک یا دو نفر فوتی داشته‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.