| کد خبر: 212078 |

نرخ رشد ابتلا به کرونا در ایران دوباره افزایش یافت

سامانه نماگر کووید ۱۹ مستقر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: نرخ رشد متوسط ابتلا به کرونا در کشور از ۱.۴ درصد به ۱.۴۸ درصد در ۱۰ روز اخیر افزایش یافته است.

تین نیوز

سامانه نماگر کووید ۱۹ مستقر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: نرخ رشد متوسط ابتلا به کرونا در کشور از ۱.۴ درصد به ۱.۴۸ درصد در ۱۰ روز اخیر افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش سامانه نماگر کووید ۱۹ که یک نسخه از آن روز پنجشنبه توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وزارت علوم در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، بیشترین درصد جمعیت بهبود یافته در میان ۱۴ کشور مطرح شده متعلق به چین با ۹۴.۳۲ درصد، آلمان با ۸۷.۵۶ درصد، ایران با ۷۹.۳ درصد، ترکیه با ۷۳.۶ درصد، اسپانیا ۷۰.۶۵ درصد، ایتالیا با ۵۶.۱۷ درصد، کانادا با ۵۱.۴۱ درصد، هندوستان با ۴۲.۶۶ درصد، برزیل با ۳۷.۴۷ درصد، پرو با ۳۶.۷۲ درصد، فرانسه با ۳۴.۱۴ درصد، روسیه ۲۵.۳۹ آمریکا با ۲۳.۲ درصد و میزان متوسط بهبود یافته دنیا تا این زمان ۳۹.۹۴ درصد است.

محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درباره آمار متوفیان خاطرنشان کرد: بیشترین درصد فوتی در میان کشورهای مورد بررسی دنیا به ترتیب متعلق به کشورهای فرانسه با ۱۵.۵ درصد، ایتالیا و انگلیس با ۱۴.۲ درصد، اسپانیا با ۹.۹۷ درصد، کانادا با ۷.۴۸ درصد، برزیل با ۶.۳۶ درصد، آمریکا با ۵.۹۶ درصد، ایران با ۵.۷۲ درصد، چین با ۵.۵۹ درصد، آلمان ۴.۶ درصد، هند با ۳.۱ درصد، پروه ۲.۹۳ درصد و روسیه ۰.۹۵ درصد و میزان متوسط فوتی دنیا تاکنون ۶.۵۲ درصد بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کووید-۱۹ در دنیا از ۲.۶۵ درصد در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۷۸ درصد در دهه سوم اردیبهشت (۲۱ الی ۳۰ اردیبهشت) کاهش یافت؛ این در حالی است که در کشور میزان رشد متوسط روزانه در همین بازه زمانی از ۱.۴ درصد به ۱.۴۸ درصد افزایش داشت.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: متوسط نرخ رشد روزانه بیماری در کشور در دهه دوم فروردین ماه ۵.۳۷ درصد بود که در دهه سوم همین ماه به ۲.۴۵ و در دهه اول اردیبهشت به حداقل میزان خود در طول ۳ ماه گذشته یعنی ۱.۳۲ درصد کاهش یافته بود.

به گفته دهقانی، این میزان متوسط رشد روزانه در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۴ افزایش و در دهه سوم به ۱.۴۸ درصد افزایش یافت، در حالی که روند رشد متوسط روزانه سایر کشورها در همین بازه زمانی کاهشی بوده است.

آمار مبتلایان در ایران و جهان

به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در طول ۱۰ روز اخیر از ۲۱ تا ۳۰ اردیبهشت (۱۰ الی ۱۹ می ۲۰۲۰) تعداد کل مبتلایان در دنیا از چهار میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۵۴ نفر به چهار میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۳۷ نفر افزایش یافت که متوسط رشد روزانه این بیماری در این بازه زمانی در دنیا برابر با ۱.۷۸ درصد است.

دهقانی اظهار داشت: در دهه سوم اردیبهشت متوسط جمعیت بهبود یافته در دنیا حدود ۴۰ درصد و نیز میزان فوتی ۶.۵۲ درصد است.

به گزارش ایرنا، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، جهت تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته های جدید علمی در مورد ویروس کووید-۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت، مردم و پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگرکووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) را از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است.

اطلاعات این پایگاه شامل جدیدترین مقالات علمی تمام متن منتشر شده، پیش چاپ و آمار مربوط به وضعیت انتشار بیماری بر اساس نقشه جهانی از وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بوده و با جستجو در آن تازه ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان‌شدگان همچنین نسبت های ابتلا به جمعیت به تفکیک هر کشور و مقایسه بر اساس نمودار زمانی-مکانی قابل مشاهده است.

آدرس وبگاه این سامانه https://maps.isc.gov.ir/covid۱۹ است که از طریق وبگاه اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام https://www.isc.gov.ir در دسترس قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.