| کد خبر: 211932 |

◄ حکم سنگین زندان برای مدیرعامل سابق سایپا و دو نماینده مجلس

مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال نظام توزیعی به هفت سال حبس محکوم شد.

تین نیوز

مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال نظام توزیعی به هفت سال حبس محکوم شد.

به گزارش تین نیوز، صبح امروز سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری رای اخلال گران در بازار خودرو را اعلام کرد.

بر این اساس مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، محکوم شد.

موج بازداشت‌ها در پرونده خودرو از مدیران شرکت سایپا کلید خورد. این مدیران به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند که دو مدیرعامل پیشین سایپا از جمله مهدی جمالی جزو بازداشت شدگان بود.

جمالی در خرداد 94 مدیرعامل سایپا شد و تا سال 96 تصدی شرکت سایپا را برعهده داشت. از مهم ترین حواشی کارنامه او می توان به ماجرای 960 میلیارد تومان ضرر سالانه‌ای که وی از طریق طرح اتوخدمت به این شرکت خودروسازی تحمیل کرد، نام برد.

همچنین رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا و حسن هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به 15 سال حبس و 61 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

  محمد عزیزی و فریدون احمدی دو تن از نمایندگان مجلس نیز به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به 61 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی نیز به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

روز گذشته بود که فریدون احمدی نماینده زنجان در صحن علنی مجلس آخرین نطق خود را ایراد و در این نطق انتقاداتی را متوجه قوه قضائیه کرد، انتقاداتی که امروز علت آن بیشتر مشخص شد. آنجا که سخنگوی قوه قضائیه از حکم ۶۱ ماه حبس برای این نماینده مجلس خبر داد. احمدی در  نطق اتهامات مطرح شده درباره خود را، پرونده سازی معرفی کرد و گفت: ایها الناس شهوت جدیدی در کشور ایجاد شده‌ است که از همه شهوات خطرناک تر است و آن هم شهوت پرونده‌ سازی است. سیستم های ما به حدی از توانایی رسیده‌اند که به طرفه العینی چنان پرونده ای می‌سازند که فوق تصور خیال است. مودبانه عرض می‌کنم آن وقت که داعش تا پشت صندلی‌های شما آمد کسی لب به اعتراض نگشود. چرا؟! چون پرونده‌سازهای ما ماهرتر از این حرف‌ها هستند.

احمدی گفت: حضرت فیل هم نمی‌تواند روز آخرکاری وثیقه تهیه کند افتخار می‌کنم چهار سال پیش نطقی کردم و شما  با رای خود تائید کردید و امروز رئیس قوه قضائیه کم کم به دنبال اجرای آن است. معاون اول قوه قضائیه در گذشته و حال با استجازه آقای آملی لاریجانی از مقام معظم رهبری دادگاه‌های انقلاب را به چنان تابویی تبدیل کرده که داد قضات و وکلای انتصابی هم درآمده است.

احکام حبس برای مجلس دهمی‌ها

اما سرنخ صدور این حکم به کجا باز می‌گردد؟ فریدون احمدی که به همراه محمد عزیزی نماینده ابهر شهریور ۹۸ به جرم اخلال در بازار خودرو، سکه و ارز بازداشت شدند و بعد از چند روز با تودیع وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شدند. ماجرا مسکوت مانده بود تا امروز که خبر حکم حبس ۶۱ ماهه آنها خبرساز شد. موضوعی که اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه آن را در نشست خبری‌اش اعلام کرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زهرا 1 0

    خبر جالبی بود👌