| کد خبر: 211925 |

عدم تامین پارکینگ در مرکز تهران از مهمترین چالش‌هاست

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: عدم تأمین پارکینگ در محورهای مرکزی شهر یکی از مهمترین چالش های پایتخت است و ضرورت دارد شهردار تهران پیگیری های لازم را برای تأمین پارکینگ در این منطقه انجام دهد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: عدم تأمین پارکینگ در محورهای مرکزی شهر یکی از مهمترین چالش های پایتخت است و ضرورت دارد شهردار تهران پیگیری های لازم را برای تأمین پارکینگ در این منطقه انجام دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در جریان دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش شورایار منطقه ۱۲ با اشاره به مشکلاتی که تأخیر در تکمیل پروژه چهارراه گلوبندک در این منطقه ایجاد کرده گفت: این پروژه را معاونت عمرانی به عهده دارد و طولانی شدن آن یکی از نقاط ضعف مدیریت کنونی محسوب می شود و بلاتکلیفی این حجم از پروژه عمرانی برای منطقه خطرناک نیز است و امیدواریم کمیسیون عمران در خصوص این پروژه که ماه هاست بلاتکلیف است، پیگیری های لازم را انجام دهد و زمان بهره برداری آن مشخص شود.

او ایمن سازی بازار را رویکردی جدی در مدیریت عنوان کرد  و گفت: در روزهای ابتدایی به صورت مداوم، جلساتی در خصوص آن برگزار می شد که انتظار است همان پیگیری های گذشته در خصوص آن انجام و تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

سالاری عدم تأمین پارکینگ در محورهای مرکزی شهر را یکی از مهمترین چالش های پایتخت عنوان کرد  و افزود: ضرورت دارد شهردار تهران پیگیری های لازم را  برای تأمین پارکینگ در این منطقه انجام دهد.

او با اشاره به لزوم صدور پروانه مرمت بناهای تاریخی گفت: بسیاری از بناهای تاریخی امکان تخریب و نوسازی ندارند اما با رویکرد تشویقی می توان از مرمت آنها حمایت کرد که مورد غفلت واقع شده است.

همچنین در این جلسه الهام فخاری منطقه ۱۲ را موزه ای زنده در دل تهران دانست که به خاطر کاهش جمعیت بافت مسکونی آن تبدیل به انبار شده است.

فخاری افزود: باید مسائل اجتماعی و موضوع کاهش جمعیت در این منطقه مورد تأکید قرار گیرد.

در ادامه ناهید خداکرمی نیز  در خصوص استفاده از اهالی محلات و ایجاد حس همکاری بین مردم پیشنهاد کرد که شورایاری منطقه ۱۲ از بازنشستگان و فرهنگیان این منطقه با توجه به بافت تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان راهنمای توریست و گردشگر استفاده کنند.

خداکرمی گفت: با توجه به بافت فرهنگی تاریخی و به خصوص موزه‌هایی که در منطقه۱۲ موجود است  برنا‌مه‌ای دارید که آیا افراد منتخب محلی در قالب راهنماهای تور گردشگری و محلی، برای موزه‌های محلات منطقه ۱۲ انتخاب شوند تا توریست‌ها را راهنمایی کنند و راجع به تاریخچه محل و موزه صحبت کنند؟ این کار ضمن اینکه احساس مفید بودن به فرد داوطلب می‌دهد، تاریخ شفاهی محلات را در خاطره‌ها ماندگار و سپس ثبت می‌کند. اگر چنین برنامه‌ای دارید که چه بهتر و در غیر اینصورت روی آن مطالعه شود و افراد داوطلب به خصوص بازنشستگان به کار گمارده شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.