| کد خبر: 211915 |

◄ تکذیب خبر عدم ارایه سوخت به هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی ایران ایر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خبر منتشر شده در مورد امتناع کشور لبنان از ارایه سوخت به هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی بهداشتی شرکت ایران ایر به این کشور را کذب محض دانست.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خبر منتشر شده در مورد امتناع کشور لبنان از ارایه سوخت به هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی بهداشتی شرکت ایران ایر به این کشور را کذب محض دانست.

به گزارش تین نیوز، مقصود اسعدی سامانی این مطلب را در جمع اعضای گروه باشگاه متخصصان تین نیوز عنوان کرد و افزود: از زمان شیوع کرونا ایران ایر هیچ محموله بهداشتی و پزشکی به کشور لبنان حمل نکرده بنابراین این خبر کذب است.

وی در عین حال تاکید کرد که کشور لبنان از زمان خروج امریکا از برجام به پروازهای ایرانی از جمله ایران ایر سوخت نمی‌دهد و سوخت مسیر رفت و برگشت از ایران انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز، پیش از این خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن عنوان شده بود: هواپیمای جمهوری اسلامی کمک‌هایی بهداشتی دارویی برای کرونا شامل لباس پزشکی، دارو و... برای لبنان حمل کرده اما پس از خالی کردن محموله، دولت لبنان از سوختگیری هواپیما، امتناع نموده و هواپیما بدون سوخت به ایران برگشته است.

ایران ایر

به گزارش تین نیوز، اگرچه این خبر درست نیست و از سوی دبیر  انجمن شرکت‌های هواپیمایی رد شده است اما موضوع عدم ارایه سوخت به هواپیماهای ایرانی از سوی شرکت‌های لبنانی مسئله دیگری است که به گفته کارشناسان به این دلیل است که برخلاف ایران در بسیاری از کشورها همه چیز در اختیار دولت‌ها نیست و دولت‌ها موظف به دادن خدمات در فرودگاه ها نیستند بلکه شرکت‌های خصوصی و گاهی شرکت‌های خارجی امتیاز این کار را در دست خود دارند.

بر این اساس بسیاری از شرکت‌های خصوصی باوجود دوستی با ایران به دلیل به خطر افتادن منافع خود که گاهی بسیار خطرناک نیز هست مجبور به احتیاط در همکاری با ایران هستند.

 

آن‌چنان که کارشناسان عنوان می‌کنند: حتی در عراق برخی فرودگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی و مراکز قدرت مذهبی و قبایل یا طایفه‌هاست و خودشان عوارض تعیین می‌کنند که از جمله آنها فرودگاه نجف است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.