| کد خبر: 211758 |

ترکمنستان از ظرفیت بندرچابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفیت بندر و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازی مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم.

تین نیوز

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفیت بندر و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازی مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با حضور روسای نمایندگی وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: سیستان وبلوچستان بویژه چابهار ظرفیت‌های زیادی در زمینه تجاری، اقتصادی و بازرگانی دارد و یکی از مناطق متصل به آبهای آزاد بوده و نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

وی افزود: سیستان وبلوچستان سرزمین فرصت‌های مهم برای حضور فعالان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و دستگاه‌های اجرایی تمامی همکاری‌ها را برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان بویژه چابهار را تشریح و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیشتر فعالان اقتصادی ترکمنستان در این منطقه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را جهت انجام هماهنگی‌های لازم برای سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام می‌داریم.

غلام عباس ارباب خالص افزود: هیات‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدیدو فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بررسی خواهند کرد.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با انجام هماهنگی‌های لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور مقامات، سفرای برخی از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه شرقی در چابهار خواهیم بود.

حمیدرضا طوسی افزود: چابهار با ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی و دارا بودن بندر شهید بهشتی با هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا و منطقه آزاد با ده‌ها مزیت و فرصت سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

وی ادامه داد: نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار در طول چند سال اخیر زمینه حضور تجار، مقامات و مسوولان کشورهای مختلف در را فراهم کرده و تاکنون صدها هیات از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: تمامی همکاری‌ها برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی برداشته و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.