| کد خبر: 211737 |

تهیه سیستم‌های نوین مخابراتی فرودگاه ها در اولویت قرار دارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روزهای جهانی مخابرات هواپیمایی، اطلاعات هوانوردی و روز ملی روابط عمومی و ارتباطات از برنامه‌ریزی برای برای تامین سیستم های AIS و AMHS به عنوان اولویت اصلی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روزهای جهانی مخابرات هواپیمایی، اطلاعات هوانوردی و روز ملی روابط عمومی و ارتباطات از برنامه‌ریزی برای برای تامین سیستم های AIS و AMHS به عنوان اولویت اصلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این مراسم که امروز (۲۷ اردیبهشت) به صورت ویدیوکنفرانس با حضور اعضای هیات مدیره، معاون عملیات هوانوردی، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، مدیر روابط عمومی و مدیران کل فرودگاه های کشور برگزار شد، عنوان کرد: این مراسم با سه مناسبت مهم ۱۵ می، روز جهانی اطلاعات هوانوردی، ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و ۱۷ می روز جهانی مخابرات هواپیمایی همراه است.

او ضمن قدردانی از تلاش های فعالان این سه حوزه گفت: اهمیت حوزه‌های اطلاعات هوانوردی و مخابرات بر متخصصان صنعت هوانوردی پوشیده نیست. با توجه به رویکرد ایکائو در انتقال از سرویس‌های ناوبری سنتی به سرویس های ناوبری مبتنی بر عملکرد، لزوم ایجاد زیرساخت های ارتباطی و سیستم‌های نوین در این حوزه اجتناب ناپذیر است.

امیرمکری افزود: طی سال‌های گذشته برای تهیه سیستم‌های AIS و AMHS قرارداد منعقد شد و بخشی از تجهیزات نیز به کشور ارسال شد ولی پیمانکار به وعده خود عمل نکرد. در عین حال همکاران حوزه عملیات هوانوردی با بررسی های به عمل آمده و شناسایی پیمانکاران، تامین این تجهیزات را در دستور کار قرار داده و این پروژه در اولویت قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی های انجام شده و تخصیص منابع به حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در ستاد و فرودگاه‌ها، زیرساخت‌های اساسی تامین شده است، گفت: امروز شاهد افتتاح مرکز عملیات شبکه در دیتا سنتر بودیم و امیدواریم در سال های آتی بتوانیم نتایج برنامه ریزی‌ها و تخصیص منابع را در بخش‌های مختلف هوانوردی در استفاده از امکانات برای ارایه خدمات امن و ایمن هوانوردی و ارتقای خدمات فرودگاهی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به نامگذاری ۲۷ اردیبهشت از سال ۸۵ به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی هدف از این نامگذاری را برجسته سازی فعالیت روابط عمومی در افکار عمومی و توجه بیشتر مدیران و مسوولان ارشد به روابط عمومی عنوان کرد و گفت: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در روابط عمومی شرکت انجام شده که مهمترین آن انعکاس اقدامات شرکت و تبادل اطلاعات بین بخش‌های مختلف، اطلاع رسانی و طرح دیدگاه‌های شرکت و سازمان‌های مرتبط و نیز معرفی دستاوردهای مهم شرکت بوده است.

او تاکید کرد: در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا لازم است روابط عمومی ستاد و فرودگاه‌ها به انعکاس آثار این اتفاق و شرایط ایجاد شده در صنعت هوانوردی بپردازند تا همکاران نیز انتظارات خود را متناسب با شرایط شرکت تنظیم کنند.

امیرمکری اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد گذر از شرایط فعلی و بازگشت به شرایط پیش از کرونا باشیم و بتوانیم کندی و توقف های ایجاد شده دراجرای پروژه ها را جبران کنیم.

رشد سه درصدی تبادل اطلاعات هوانوردی

در این جلسه همچنین، محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی در سخنانی به ارایه گزارشی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و اداره مدیریت اطلاعات هوانوردی پرداخت و گفت: با وجود مشکلات و موانع، کارکنان این حوزه ها بر اساس جدول تعیین شده کار کردند و جلسه‌های مختلفی را برای اتمام پروژه های نیمه تمام برگزار کردند. برای اجرای پروژه پذیرش اشتراکی مسافر (کاپس) لایسنس هایی خریداری شده ولی هنوز نصب نشده اند و باید برای نصب و بهره برداری آنها اقدام شود.

او ادامه داد: قرارداد مربوط منعقد شده و به زودی این سامانه در دو فرودگاه نصب می شود و برای دریافت آمار مسافران تمام فرودگاه ها با کمک سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای بالادستی در الزام شرکت های هواپیمایی در ارایه اطلاعات موردنیاز برنامه ریزی کرده ایم.

امیرانی همچنین به انعقاد قرارداد با یک شرکت صاحب نظر در حوزه تهدیدهای سایبری اشاره کرد و افزود: با انعقاد قرارداد با این شرکت مراکز SOC را برای امنیت و پایش اطلاعات گسترش داده ایم و اکنون تعداد تهدیدها شناسایی و از آنها جلوگیری شده است.

او به ارایه اینترنت امن به ستاد و فرودگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هر اپلیکیشن و نرم افزار قبل از اجرا باید در قالب چارچوب خاصی قرار گیرد و نظارت کاملی در این زمینه انجام می شود.

امیرانی با اشاره به رشد سه درصدی تبادل اطلاعات هوانوردی در یک سال اخیر افزود: اولویت اصلی ما راه اندازی سیستم AMHS است که امیدواریم به زودی محقق شود.

معاون عملیات هوانوردی همچنین به خرید و تهیه سامانه AIS اطلاعات هوانوردی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، این سامانه به زودی نصب و بهره برداری شود.

بهره برداری سامانه جامع مدیریت ایمنی در سال جاری

در این جلسه همچنین مجید یارندی، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در سخنانی اولویت نخست این اداره کل را تامین امنیت شبکه عنوان کرد و گفت: روالی برای نصب هر اپلیکیشن و نرم افزار قایل شده ایم و هیچ نرم افزاری بدون مشاوره نصب نمی شود. همچنین از هیچ شرکتی بدون داشتن گواهینامه میزبانی نمی کنیم.

او همچنین به فعال شدن کمیته دولت الکترونیک با برگزاری ۵۵ ساعت جلسه کارشناسی در ستاد و ادارات کل برای جبران عقب ماندگی دو دوره سه ساله اشاره کرد و افزود: فرودگاه‌ها مجهز به دستگاه تشخیص چهره برای حضور و غیاب شده اند.

یارندی به تجهیز شرکت به سامانه بودجه ریزی نیز اشاره کرد و گفت: امسال شاهد بهره برداری از سامانه جامع مدیریت ایمنی خواهیم بود. همچنین سامانه جامع بازرگانی را برای برطرف کردن اشکال های موجود در دریافت اطلاعات عوارض فرودگاهی و هوانوردی دیگر اقدام این اداره کل است.

مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی از برنامه ریزی برای پیاده سازی کانسپت سوئیم بر مبنای بلاک های ASBUدر حوزه عملیات هوانوردی و نیز هوشمندسازی فرودگاه ها و پیاده سازی سامانه ACDN عنوان کرد.

ارتباط گسترده با رسانه ها و راه اندازی واحد صداوسیما

در این مراسم همچنین، عباس مسیبی، مدیرروابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی به انتشار اخبار فرودگاه‌ها و ستاد در بزرگترین خبرگزاری ها به عنوان خبر دست اول و بازتاب گسترده اخبار اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب انجام شده راه اندازی واحد ارتباط با رسانه با هدف انتشار اخبار مهم در رسانه ها و نیز راه اندازی واحد صداوسیما برای انعکاس تصویری اخبار بود.

او همچنین به برگزاری دوره های آموزش هوانوردی با حضور خبرنگاران این حوزه در راستای افزایش تعامل با رسانه ها و آشنایی هرچه بیشتر خبرنگاران با مباحث تخصصی هوانوردی و فرودگاهی برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: در هشت ماه اخیر ۲۳۰ خبر تولیدی را در اختیار رسانه ها قرار داده ایم و نیز ۶۰۰۰ رکورد خبری داشته ایم.

مسیبی همچنین به راه اندازی پنل پیامکی با ۱۰ هزار شماره تلفن از وزارت راه و شهرسازی، شرکت، نمایندگان مجلس، شرکت های هواپیمایی و مدیران و کارکنان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: در حوزه سمعی و بصری ۲۱۴ مورد مراسم برگزار و پوشش صوتی و تصویری داده شده است. همچنین ۱۵۰ مورد فیلمبرداری، تهیه و تدوین ۱۸۵ کلیپ با خروجی ۵۳۵ دقیقه، طراحی ۴۱۵ پوستر، بروشور، اینفوگرافی و ... در پورتالو شبکه های اجتماعی شرکت و ارسال ۴۷۰ مورد گزارش صوتی و تصویری و کلیپ در پورتال و ارسال لینک آن به شبکه های اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست.

او عنوان کرد: اکنون ۷۰۰۰ عضو در اینستاگرام و ۴۵۰۰ عضو در کانال شرکت داریم و واحد سمعی و بصری ۳۴ هزار فیلم و عکس را ذخیره سازی کرده است. ۱۷۰۸ مطلب شامل خبر و گزارش در پورتال درج شده و ۱۰۲ پست عکس و فیلم و دو مراسم لایو نیز در اینستاگرام منتشر شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها تغییر ظاهری پورتال در راستای سبک سازی آن را از دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: در این راستا دسترسی به گالری فیلم در صفحه اصلی و پورتال های فرودگاهی فراهم شده است.

او با اشاره به کمبود بودجه روابط عمومی در فرودگاه های کشور از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای صرفه جویی در هزینه ها خبر داد. مسیبی در پایان ضمن تاکید بر کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز در این حوزه درخواست کرد که بودجه خاصی برای واحد روابط عمومی فرودگاه ها در نظر گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.