| کد خبر: 211669 |

اعتبار راه آهن اردبیل 3 برابر افزایش یافته است

استاندار اردبیل گفت: اعتبار پروژه عظیم راه آهن اردبیل در سالجاری سه برابر افزایش یافته تا آرام آرام شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی در اردبیل باشیم.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: اعتبار پروژه عظیم راه آهن اردبیل در سالجاری سه برابر افزایش یافته تا آرام آرام شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی در اردبیل باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور ما امسال با کاهش اعتبارات در سطح ملی و استانی روبرو هستیم ولی سعی بر این است تا با جذب منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور بتوانیم شرایط استان را متفاوت از سایر مناطق رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای پروژه راه آهن اردبیل 250 میلیارد تومان از طریق بانک ملی و 120 میلیارد تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امسال نیز یک هزار و 700 میلیارد تومان برای این پروژه ریلی مصوب شده که نسبت به بودجه 370 میلیارد تومانی سال قبل سه برابر و 300 درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهور نیز جذب اعتبارات به جد پیگیری می‌شود که امیدواریم در ماه‌های آینده بخشی از این منابع جذب شود.

بهنامجو گفت: با اجتناب از شروع پروژه‌های جدید سعی بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های اقتصادی در دست اجرا با مشارکت سرمایه‌گذاران به سرانجام برسد تا اهالی استان از ثمره و نتیجه آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: از محل منابعی که بانک‌های عامل برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌اند 110 میلیارد تومان پروژه فاضلاب اردبیل شروع شده و علاوه بر آن فاضلاب نمین و پارس‌آباد نیز در کنار پایاب سد گیوی از محل این منابع عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ سال 99 سال رونق استان در مسیر توسعه و جذب اعتبارات بیشتر ملی و همچنین از سرجمع اعتبارات وزارتخانه‌ها باشد تا با نظارت دقیق فرمانداران طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام برسد.

بهنامجو افزود: با توجه به کاهش هزینه‌ها و شرایط کرونا بهتر است فرمانداران به جای مدیران استانی از پروژه‌های مناطق مختلف بازدید کرده و به شکل تصویری گزارشی از روند آن را ارائه کنند تا در مورد تزریق منابع اعتباری برای این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین خواستار تدوین طرح جامع دید و منظر شهری در مناطق مختلف استان شد و اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای ناموزون و ممانعت از تغییر کاربری‌ها ضرورت دارد طرح جامع دید و منظر شهرها تدوین شود تا از صدمه به اکوسیستم طبیعی و حفظ زیبائی‌ها و چشم‌اندازهای طبیعت اردبیل به ویژه کوه سبلان، ارتفاعات و چشمه‌سارها جلوگیری شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در اکثر شهرها این طرح جامع تهیه شده تا از ساخت و ساز غیرضرور در مسیرها و محورهای گردشگری جلوگیری شود که در این زمینه امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه راه و شهرسازی برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست و صحیح به انجام برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    کاش استان دار خوزستان از شما یاد می گرفت و راه آهن شلمچه به بصره را بعد از ده سال به سر انجامی میرساند.