| کد خبر: 211667 |

شهرداری مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده پایتخت را در اولویت قرار دهد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه بخش‌هایی از تهران دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است که در زمان وقوع زلزله آسیب جدی به آنها وارد می‌شود از مدیران حوزه شهری خواست تا مقاوم‌سازی این مناطق را در اولویت دستورکار خود قرار دهند.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه بخش‌هایی از تهران دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است که در زمان وقوع زلزله آسیب جدی به آنها وارد می‌شود از مدیران حوزه شهری خواست تا مقاوم‌سازی این مناطق را در اولویت دستورکار خود قرار دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سید حمیدرضا کاظمی در انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسئولان حوزه شهری به نوسازی بافت‌های فرسوده تهران که وقوع زلزله شدید خسارات گسترده‌ای به آنها وارد خواهد ساخت، گفت: این یک واقعیت است که بخش‌هایی از تهران به ویژه محدوده بازار و مرکز شهر دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است که در زمان وقوع زلزله به طور قطع آسیب جدی به ساختمان‌هایی که در این نقاط قرار دارند، وارد خواهد شد.

انتقاد از بی‌توجهی مسئولان شهری نسبت به مناطق آسیب پذیر تهران در زمان وقوع زلزله

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری تهران و مسئولان حوزه بحران باید توجه ویژه‌ای به این بخش‌ها داشته باشند و تدابیری بیندیشند تا به سرعت بتوان برای مقاوم‌سازی آنها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: البته از سال‌ها قبل در پی وقوع زلزله در تهران نگرانی‌هایی پیرامون احتمال وقوع زلزله‌ای شدید در این شهر ایجاد شد و جلساتی هم در این زمینه با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه برگزار شد، اما اقدام جدی توسط آنها برای پیشگیری از بروز خسارات گسترده در تهران به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر صورت نگرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: هم‌اکنون لازم است هم دولت و هم شهرداری مقاوم‌سازی ساختمان‌های دارای بافت فرسوده در تهران را در اولویت برنامه‌های حوزه شهری قرار دهند و بر این مهم تمرکز کنند.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه مسلم است وقوع زلزله شدید برای کلان شهر تهران با برخورداری از بیش از 10 میلیون نفر جمعیت ثابت و جمعیتی شناور که روزانه به قصد اشتغال و یا دسترسی به بخش‌های اداری و درمانی در سطح شهر تردد می‌کنند، تهدیدی جدی محسوب می‌شود./

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.