| کد خبر: 211620 |

مرز میرجاوه بازگشایی شد/ صدرو مجوز تردد محدود کامیون‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور مجوز تردد محدود ناوگان باری متوقف در مرز میرجاوه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور مجوز تردد محدود ناوگان باری متوقف در مرز میرجاوه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، ایوب کرد، یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن، پاکستان از اوایل اسفند 98 مرز مشترک در محل پایانه مرزی میرجاوه را مسدود و تبادلات مرزی بین دو کشور را متوقف کرد. در نتیجه این اقدام تعداد کثیری از ناوگان باری عمدتاً حامل گاز صادراتی در مرز مذکور متوقف شدند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط استانداری سیستان و بلوچستان، اداره کل راهداری، اداره کل گمرکات و سایر دستگاه های متولی و رایزنی های به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه، پاکستان از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 24 اردیبهشت ماه مجوز ورود محدود ناوگان به خاک خود را از طریق مرز میرجاوه صادر کرد.

وی با بیان این‌که این مجوز فقط شامل 600 دستگاه ناوگانی است که از اسفند ماه در مرز متوقف بوده اند، تصریح کرد: این دسته از ناوگان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و مقررات مرزی، تنها در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 صبح لغایت 14 و به تعداد روزانه 50 دستگاه، حق ورود به کشور پاکستان و تخلیه محموله خود در محل پیش بینی شده در پایانه مرزی آن کشور را دارند و بلافاصله بدون توقف و یا ورود به عمق خاک آن کشور، به کشورمان باز می گردند.

کرد تأکید کرد: تجار، بازرگان و صاحبان کالا و همچنین شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی، تا اطلاع ثانوی از ارسال بار و اعزام ناوگان باری به مرز میرجاوه خودداری کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برقراری مجدد جریان تردد عادی ناوگان باری از طریق پایانه مرزی میرجاوه با جدیت از سوی دستگاه های متولی در دست پیگیری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.