| کد خبر: 211545 |

هشدار مرسک برای افت شدید تجارت دریایی و کشتیرانی

مرسک، به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی در جهان در خصوص افت شدید تجارت دریایی و جابجایی کانتینر در بازارهای جهانی به علت بحران پاندمی کرونا هشدار داده است.

تین نیوز

مرسک، به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی در جهان در خصوص افت شدید تجارت دریایی و جابجایی کانتینر در بازارهای جهانی به علت بحران پاندمی کرونا هشدار داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مولر مرسک که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی در جهان به شمار می رود، روز چهارشنبه در خصوص افت شدید میزان جابجایی کانتینر در بازارهای جهانی و تجارت دریایی تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا و کاهش چشم گیر در میزان درآمد شرکت های مختلف در سه ماهه نخست سال جاری میلادی هشدار داده است.

سورن اسکو، مدیر ارشد اجرایی شرکت مرسک، با انتشار بیانیه‌ای خاطر نشان کرده است: از آنجایی که تقاضا در بازارهای جهانی تحت تاثیر پاندمی کرونا به شدت کاهش یافته است، انتظار می رود که میزان جابجایی کانتینر در میان کشورهای مختلف در سه ماهه دوم سال یعنی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰، حداقل به میزان ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش یابد.

به گفته وی این شرکت همچنین برآورد کرده است که روند کاهشی تعداد کانتینرهای جابجا شده و تقاضا در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی تداوم خواهد یافت و رشد آن به حدود ۱ الی ۳ درصد خواهد رسید.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، مرسک به علت افت شدید تقاضا و توقف تجارت جهانی ناشی از شیوع کرونا بالغ بر ۳.۵ درصد از ظرفیت کل کشتیرانی حدود ۹۰ سفر دریایی خود را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را لغو کرده و پیش بینی می کند که در سه ماهه دوم نیز این روند ادامه داشته و به لغو ۱۴۰ سفر دریایی افزایش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.