| کد خبر: 211479 |

گازسوز کردن کدام خودروها رایگان است؟

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش گفت: دوگانه سوز کردن تمامی خودروهای عمومی طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد رایگان خواهد بود.

تین نیوز

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش گفت: دوگانه سوز کردن تمامی خودروهای عمومی طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد رایگان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش در برنامه روی خط شبکه خبر با بیان اینکه در سال گذشته اولویت ما برای دوگانه سوز کردن خودروها، خودروهای موجود درشرکت‌های خودرو سازی بوده است، افزود: خوشبختانه خودروسازان از این موضوع استقبال کردند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه سوز  توسط کارخانجات تحویل داده شده است.

او ادامه داد: در زمینه ثبت نام برای دوگانه سوز کردن خودروها مشکلی وجود ندارد و بیشترین دیتا و اطلاعات در اختیار وزارت صمت است.

قاسمی  اظهار کرد: استقبال عمومی برای دوگانه سوز کردن خودروها بسیار خوب بوده و برنامه ریزی برای اجرای این طرح انجام شده  است.  در آینده خودروهای کوچک مقیاس هم وارد این مقوله می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به استقبال متقاضیان و مالکان خودروهای عمومی از سامانه قبلی و نظر به اینکه مدیریت کاملی بر روند عملیات تبدیل و پاسخگویی به تقاضاهای مصرف‌کنندگان و صاحبان خودرو داشته باشیم، ثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی تهیه شده است، پیگیری خواهد شد.

قاسمی ده چشمه توضیح داد: سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار متصل است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن فقط شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

 

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اتصال این سامانه با کارگاه‌های تبدیل و دوگانه سوز کردن خودروها خبر داد و افزود: بر این اساس افراد پس از ثبت نام، پیامکی را دریافت می‌کنند که بر اساس آن، زمان و محل سکونت مالکان خودرو اعلام می شود.

او تصریح کرد: هم‌اکنون همه کارخانه‌ها و مراکز تبدیل با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که فراهم شده است روند دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. ضمن اینکه افرادی که پیش از این در سامانه قبلی ثبت نام کرده‌اند و پیامک‌های فراخوان برای آن‌ها ارسال شده حتماً باید به سایت یا شماره تلفن‌هایی که در پیامک اعلام شده مراجعه کنند، تا نوبت خود را از دست ندهند.

قاسمی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد تنها خودروهای عمومی شامل وانت بارهای سبک و سنگین، ون و مسافربرهای شخصی می‌توانند به صورت رایگان به دوگانه سوز کردن خودروها خود اقدام کنند، افزود: یک میلیون  و ۶۴۶ خودرو در نوبت این طرح قرار دارند و تمامی قطعات اجرای این طرح از جمله سیلندر و مخزن به صورت رایگان در اختیار کارگاه های دوگانه سوز کننده قرار می گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دوگانه سوز کردن تمامی خودروهای عمومی رایگان است، افزود: دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی برای سایر خودروها اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند که به زودی این و طبق نوبت پیامک آن‌ها ارسال می‌شود، اما طبق مصوبه این طرح برای آن‌ها رایگان نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.