| کد خبر: 211477 |

عباس کوتول کیست و چه نقشی در بازار موبایل دارد؟

عباس تقی زاده مافیای بازار موبایل در دهه ٦٠ به جرم حمل نوار دستگیر شد. در شهرری دستفروشی می‌کرد. همان جا هم وارد باند قاچاق شد و به سرعت رئیس بزرگ‌ترین باند واردات موبایل شد ‌معروف است به «عباس کوتول».

تین نیوز

عباس تقی زاده مافیای بازار موبایل در دهه ٦٠ به جرم حمل نوار دستگیر شد. در شهرری دستفروشی می‌کرد. همان جا وارد باند قاچاق شد و به سرعت رئیس بزرگ‌ترین باند واردات موبایل شد ‌معروف است به «عباس کوتول».

به گزارش تین نیوز روزنامه سازندگی نوشت: عباس تقی زاده مافیای بازار موبایل در دهه ۶٠ به جرم حمل نوار دستگیر شد. در شهرری دستفروشی می‌کرد. همان جا وارد باند قاچاق شد و به سرعت رئیس بزرگ‌ترین باند واردات موبایل شد ‌معروف است به «عباس کوتول». تا کنون پنج بار دادگاهی شده و آخرین حکمش تبعید به طبس است. اما ناگهان سال قبل آزاد شد و‌ حالا در تهران زندگی می کند. ‌دایی ارشدش، نماینده مجلس کنونی و قبل است. معروف است که یک نفر از بزرگان قوم با او‌ بسته و حتی سایت الف نوشته بود که «حاج عباس درون نظام آدم دارد.» ‌‌اصلی‌ترین کارش در دو‌ دهه این است: هواپیما ۱۵ تنی آنتونف را هر هفته دو بار در فرودگاه پیام به زمین می‌نشاند. این هواپیماها پر از موبایل است.

‌حداقل ۱۵ مدیر ارشد گمرک در رابطه با او‌ دستگیر شده‌اند ولی او آزاد است. ‌عجیب‌ترین نکته در موردش این است که در اخرین دستگیری در خانه او و یک هفته قبل از استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد روحانی، متن دستنویس سخنرانی یکی از نمایندگان پیدا شده بود. ‌در متن بازجویی‌هایش گفته بود در شب استیضاح کرباسیان دو نماینده مجلس به خانه‌اش رفتند و برای کمک « به فقرا» ۵۰۰ میلیون گرفتند. هر دو نماینده نطق آتشینی علیه وزیر وقت اقتصاد داشتند. که در نهایت به برکناری او منجر شد.

یکی از آن‌ها آقای «ح» و دیگری آیای «خ» بود.‌ عباس کوتول/تقی‌زاده موتور محرک استیضاح کرباسیان بود. یک بار هم به دفتر وزیر سابق رفت ولی او به اتاقش او را راه نداد.‌ عباس تقی‌زاده سرحلقه جریان مافیای کلاسیک بازار موبایل است. با تمام جزئیات سینمایی که یک جریان مافیایی می‌تواند داشته‌ باشد.

‌کوتول چنان شهرت دارد که پس از دستگیری‌ چهارمش، دادستان گفته بود، حداقل در ده گمرک بزرگ کشور « آدم» دارد. یکی از آن‌ها مشاور رییس گمرک در دولت احمدی نژاد بود و اکنون فردی در راس حلقه «نیروی ارزشی و انقلابی» محسوب شده و آزادانه می‌گردد و در مجلس آینده توانسته مهره‌های خود را بچیند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 2

    این نیز بگذرد

  • مهدی 1 0

    حالا بیشتر از گذشته احساس بدبختی می کنم

  • Jefosun 0 1

    رونالدو هم در آرزوی یک ساندویچ بوده . .پولدار شدن و مهره شدن و مافیا شدن و حتی وزیر و وکیل شدن ربطی به گذشته و دوران خردسالی و خانواده فقیر نداره
    جنم و زرنگی و پرواز به بالا تو ژن و خون بعضی هاست

  • حسام الدین اکبری نصب 1 0

    تنها کسی که تونست موبایل و لوازم الکترونیکی به نصف قیمت بازار وارد کنه و حق گمرکی به دولت پرداخت نکنه تنها کسی که تونست تا چند سال قیمت. مبایل رو ثابت نگه داره حالا هی شما تخریب شخصیتی کنید اون رو .حاج عباس یکی از بزرگترین خیرین ایرانه تحقیق کنید .حق دارید کسی که به نفع مردم کار کنه رو تخریب کنید