| کد خبر: 211438 |

آغاز مجدد فعالیت ایرلاین‌ها بعد از دو ماه وقفه

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا اعلام کردند پروازهای خود را افزایش می دهند.

تین نیوز

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا اعلام کردند پروازهای خود را افزایش می دهند.

با گذشت بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی، شرکت‌های هواپیمایی که به دلیل کاهش و در برخی مواقع تعطیلی و توقف کامل سفرها بدون شک یکی از زیان ده‌ترین شرکت‌ها بوده اند، به تازگی اقدام به از سرگیری پروازهای خود کرده اند. هفته گذشته لوفتهانزا اعلام کرد، مجددا پروازهای خود را از سر می گیرد، این هفته نیز بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا اعلام کردند، پروازهای خود را افزایش می دهند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت «سیمپل فلایینگ» برخی از شرکت‌های هواپیمایی دنیا که قصد از سرگیری پروازهایشان را دارند، به این شرح اند:

سوییس

خطوط هوایی بین المللی سوییس اعلام کرد که از هفته آینده انجام ۱۴ پروازهفتگی را در دستور کار قرار می دهد.خطوط هوایی بین المللی سوییس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که خدمات هواپیمایی این کشور از ماه آینده افزایش قابل ملاحظه‌ای می یابد.

سریلانکا

خطوط هوایی سریلانکا نیز در نظر دارد، پروازهای باری‌اش را افزایش دهد. شرکت هواپیمایی ملی سریلانکا هفته گذشته اعلام کرد که پروازهای ویژه باری‌اش را از ۱۸ می آغاز می کند . این تصمیم در شرایطی گرفته شد که صنعت صادرات این کشور تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا قرار گرفت.

ارایه خدمات به خاورمیانه، اروپا، خاور دور و شبه قاره هند کمک خواهد کرد تا شرایط اقتصادی سریلانکا سر و سامان بگیرد و همچنین درآمد بسیاری را برای شرکت هواپیمایی رقم می زند . این اقدام بخشی از تلاش دولت سریلانکا برای رفع محدودیت‌ها به منظور واردات مواد اولیه تولیدی است.

قزاقستان

شرکت هواپیمایی قزاقستان ایر نیز ۲ روز پیش اعلام کرد؛ پروازهای برنامه‌ریزی شده را از دو شهر بزرگ این کشور از سر می گیرد. این از سرگیری خدمات پس از اعلام پایان وضعیت اضطراری ملی است که به طور رسمی در تاریخ ۱۱ ماه مه برگزار می شود. طبق اعلام هواپیمایی، خدمات به شهرهای آکتوب و کیزلوردا از آلماتی و نور سلطان از سر گرفته خواهد شد. این پروازها به ترتیب امروز و فردا  دوباره آغاز می شوند

چک

خطوط هوایی چک نیز فعالیت‌هایش را از ۱۸ ماه می دوباره از سر می گیرد. هواپیمایی چک نیز۲  روز پیش اعلام کرد، پروازها را در مدت زمان کمتر از ۸ روز آینده از سر می گیرد. این شرکت هواپیمایی ۴ شهر را در اولویت قرار خواهد داد، همچنین در مرحله بعد پرواز به اوکراین و رومانی قرار دارد.

کره جنوبی

شرکت هواپیمایی کره جنوبی نیز قصد دارد مجدداً پروازها را به مقصد کشورهای مختلف بین المللی در سراسر جهان راه اندازی کند. این شرکت هواپیمایی در تاریخ ۷ ماه می اعلام کرد از سرگیری خدمات به مقاصد آمریکای شمالی، اروپا و آسیا که به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بود را از ماه ژوئن از سر می گیرد.

صربستان

وزیر امور دارایی صربستان، این هفته اظهار کرد؛ دولت می تواند هواپیماهای جدیدی را برای توسعه خطوط هوایی بعد از کرونا تهیه کند. این امر می تواند باعث رشد صنعت هوانوردی صربستان در آینده شود.

شرکت هواپیمایی هما نیز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد پروازهایش به هلند را از سر گرفته است و روزهای پنج‌شنبه هر هفته  پرواز از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه آمستردام انجام می شود. همچنین مدیرعامل این شرکت هواپیمایی نیز روز گذشته در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد تصمیم دارد در شرایط پسا کرونا تعداد پروازهای خارجی را افزایش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.