| کد خبر: 211330 |

◄ برکناری وزیر صنعت ساعاتی پس از افزایش قیمت رسمی خودرو

گفته می‌شود برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت، به دلیل منتفی شدن تفکیک دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی در مجلس بود که روز گذشته رخ داد.

تین نیوز

افزایش قیمت خودرو و به هم ریختگی بازارها،‌ سرانجام به برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت منجر شد. لحظاتی پیش رئیس جمهور با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد و در حکم انتصاب وی نیز نوشت که امیدوار است سرپرست جدید وزارتخانه، نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام کند. 

به گزارش تین نیوز، گفته می‌شود برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت، به دلیل منتفی شدن تفکیک دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی در مجلس بود که روز گذشته رخ داد. 

خبر عزل رحمانی در حالی منتشر شد که وی در جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور باعنوان فعال کردن فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای همسایه حضور داشت و جالب‌تر اینکه در این جلسه قائم مقام او که از قضا حالا سرپرست این وزارتخانه شده نیز او را در این جلسه همراهی می کرد. این نوع برکناری رحمانی شاید تا حدودی شبیه به برکناری متکی از مسئولیت وزارت خارجه در دولت دهم باشد. او در حالی برکنار شد که در حال دیدارهای دیپلماتیک در کشور سنگال بود.

افزایش رسمی قیمت خودرو

ساعاتی پیش از برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت،  رئیس شورای رقابت  فرمول قیمت‌گذاری جدید خودرو را اعلام کرد و گفت که خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳درصد افزایش قیمت خواهند یافت. این در حالی است که آخرین بار در بهمن ماه۹۷ ایران خودرویی‌ها ۸۴درصد و سایپایی‌ها ۶۴ درصد رشد قیمت داشتند.

به گزارش تین نیوز، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت همچنین از فروش کارخانه‌ای خودرو بر اساس قرعه کشی خبر داده و افزوده است: از این پس فروش خودروها صرفا به صورت قرعه کشی خواهد بود و کسانی می توانند ثبت نام کنند که کد ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند. به گفته شیوا، علت این اقدام بالا بودن تقاضا برای خرید خودرو است.

همزمان با این تحول تازه، دبیر ستاد تنظیم بازار نیز جزئیات شیوه جدید فروش خودرو را تشریح کرد و گفت: افراد کمتر از ۱۸سال در پیش فروش خودروسازان، اجازه خرید ندارند.

به گزارش تین نیوز، عباس قبادی در حاشیه نشست امروز ستاد تنظیم بازار که به منظور نهایی شدن دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: موضوع خودرو به صورت ویژه در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته و سیاست‌های نظارتی در حوزه فروش، کیفیت خودرو، تولید خودروسازان و قیمت گذاری اعمال شود؛ به نحوی که با همکاری شورای رقابت و سازمان حمایت و نیز معاونت امور صنایع وزارت صمت، شیوه‌های فروش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بر این اساس، آنچه که برای ثبت نام متقاضیان خرید خودرو و نحوه تحویل لازم است، کاملاً شفاف و روشن شده و قرار است که هر کد ملی امکان ثبت نام یک خودرو داشته باشد و متقاضی نیز نباید سن کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، به نحوی که سند فروش خودرو در رهن باقی خواهد ماند و شرایط خودرو در بحث احتکار نیز مورد تاکید است و دستگاه‌های نظارتی نظارت‌های لازم بر بازار را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هر متقاضی که ظرف سه سال گذشته با کد ملی خود اقدام به خرید خودرو کرده باشد دیگر اجازه خرید نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.