| کد خبر: 211307 |

◄ قصور شرکت‌های مسافربری در پرداخت بیمه بیکاری و سلب امتیاز از رانندگان

در حقیقت شرکت‌های مسافربری از پنج هزار تومان، 2500 تومان غیرقانونی به جیب خود واریز می‌کردند به همین دلیل رانندگان باسابقه اتوبوس هیچ کدام نتوانسته‌اند از سابقه بیمه که چند سال مهر زدند، استفاده کنند.

تین نیوز

یک راننده اتوبوس در مورد دلیل خویش‌فرما بودن بیمه رانندگان قصور در پرداخت حق بیمه رانندگان در 25 سال پیش اشاره کرد و گفت:  سال ۷۳ برای رانندگان مهری تهیه و قرار شد از صورت حساب مبلغ  ۵درصد برای بیمه رانندگان کم شود که آن پنج درصد هم از مسافر گرفته می‌شد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: آن موقع ثبت اسناد کامپیوتری نبود و صورت وضعیت‌ها در چهار برگ صادر می‌شد که یک نسخه برای راننده، یک نسخه برای ترابری، یک نسخه برای شهرداری و یک نسخه هم مربوط به بیمه بود.

 چرا بیمه بیکاری کرونا مشمول رانندگان حمل و نقل عمومی نشد؟

وی اظهار کرد: آن زمان، صورت وضعیت‌ها قابل دستکاری بود یعنی زمانی که اتوبوس ظرفیت تکمیل ۴۰نفر را داشت و برای مثال کل کرایه دریافتی راننده صد هزار تومان می‌شد پنج درصد بیمه راننده می‌شد ۵هزارتومان که تعدادی از شرکت‌های مسافربری در نسخه بیمه رانندگان تعداد مسافر را 20 نفر اعلام می‌کردند و پنج درصد 20 نفر مسافر را برای بیمه به این سازمان واریز می‌کردند.

فرجی عنوان کرد: در حقیقت برخی شرکت‌های مسافربری از پنج هزار تومان، 2500 تومان غیرقانونی به جیب خود واریز می‌کردند به همین دلیل رانندگان باسابقه اتوبوس هیچ کدام نتوانسته‌اند از سابقه بیمه که چند سال مهر زدند، استفاده کنند.

این راننده اتوبوس تاکید کرد: بزرگترین ضربه را این شرکت‌های مسافربری به رانندگان زدند زیرا آن پنج درصد حکم وجود کارفرما برای رانندگان را داشت و شامل سختی کار و بیمه بیکاری می‌شد که به دلیل برملا شدن این موضوع و با برچیده شدن لغو ثبت مهر در صورت وضعیت به‌عنوان کارفرما برای رانندگان، مشکلات رانندگان به دلیل نداشتن کارفرما شروع شد.

توضیح: مطالب مطرح شده در این مصاحبه در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با رانندگان اتوبوس منتشر و توسط وبسایت  بازنشر شده و علی‌القاعده نظر تین نیوز نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی خنیفر 0 0

    با عرض سلام و خدا قوت
    خدمت مدیر مسئول شبکه خبری تن نیوز
    واقعا خجالت آوره برای شبکه خبری تن نیوز که متن مصاحبه یک راننده کذاب و عقده ای که حاوی توهین و افترا است صنف شریف حمل و نقل مسافر را زیر سوال ببرد. و خبرنگار شما اینچنین مصاحبه ای که حاوی سخنان توهین آمیزی است را منتشر نموده
    طبق کدام حکم قضایی شرکت های مسافربری در خصوص موضوع خبر شما بعنوان متقلب و خائن محکوم شده که شما در شبکه خبری تن نیوز منتشر نموده اید .
    این جسارت راننده و خبرنگار شما باعث حتک حرمت و حیثت مدیران شرکت های مسافربری گردیده .
    که این موضوع از طریق تشکلات صنفی کارفرمایی قابل پیگیری خواهد بود .

  • اسماعیل اقتباس 0 0

    در مورد اظهار نظر این آقای راننده،شما بعنوان خبرگزاری باید از شرکتها در مورد صحت ادعای ایشان تحقیق می‌کردید وبعد به شرکتها توهین وتهمت می‌زدیم لازم است از شرکتها عذرخواهی کنید و بنده بعنوان مدیر شرکت دلایل محکمی در رد ادعای کذب ایشان دارم