| کد خبر: 211103 |

اتمام مطالعات برای برچیدن "پل حافظ" در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تصویب شورای ترافیک شهر تهران برای برچیدن پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تصویب شورای ترافیک شهر تهران برای برچیدن پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی  در خصوص وضعیت پل حافظ و احتمال برچیده شدن این پل گفت: مطالعات در مورد وضعیت پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب انجام شده است و از نظر ترافیکی برچیدن این پل مورد تایید است.

وی با بیان این که پل حافظ که از روی خیابان طالقانی رد می‌شود کاربرد چندانی ندارد، گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا طرح ترافیک اجرا نمی‌شود، اما در کل زمانی که طرح ترافیک در این محدوده اجرایی می‌شود این پل از لحاظ ترافیکی مشکلی را از شهر حل نمی‌کند و تنها باعث می‌شود که خودروها پشت چراغ راهنمایی خیابان طالقانی نایستند.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که این پل عرش فلزی است و در سال‌های قبل به صورت موقت احداث شده بود، گفت: این پل مشکل ترافیکی حل نمی‌کند و خودروها به جای آن که پشت چراغ قرمز خیابان طالقانی بایستند چند متر جلوتر پشت چراغ قرمز خیابان انقلاب توقف می‌کنند و این در حالی است که این پل بزرگ تاثیرات منفی بر روی خانه و مغازه‌های خیابان حافظ گذاشته و تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.

صبوری دیلمی با بیان این که مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که برچیدن این پل مورد تایید است، تصریح کرد: شورای ترافیک تهران نیز برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان کریم خان تا انقلاب  را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک به تصویب رسانده‌اند، اما در حال حاضر در حال انجام مطالعات اجتماعی هستیم و به دلیل شیوع بیماری نیز از آن جایی که ممکن است کارگران و مهندسان نتوانند در فضای کارگاهی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند برچیدن این پل را متوقف کردیم. اما این مهم در برنامه قرار دارد با این حال ممکن است اتفاقاتی بیفتد که شاید این پل برچیده نشود.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که پل حافظ یکی از پل‌های موقت تهران است که پی عمیقی ندارد و از نظر ایمن سازی بسیار سخت است، گفت: به یاد دارید که پل کریم خان چند سال پیش ایمن سازی شد و میلیاردها تومان هزینه داشت، اما پل حافظ در محدوده طالقانی طولانی‌تر است و اگر بخواهیم براساس شاخص‌های مهندسی امروز آن را ایمن‌سازی کنیم به اندازه ساخت یک پل جدید هزینه دربر دارد و این در حالی است که  این پل عرشه فلزی است و آسفالت مخصوص لازم دارد که هزینه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

صبوری دیلمی ادامه داد: در مجموع برداشتن این پل براساس مطالعات انجام شده به نفع شهر و شهروندان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.