| کد خبر: 211101 |

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری مطر ح کرد:

◄ مطالبات بر زمین مانده رانندگان اتوبوس پس از شیوع کرونا

سازمان تامین اجتماعی حتی با تنفس بدهی رانندگان موافقت نکرده و با عدم ارائه فیش به‌خاطر پرداخت نکردن حق بیمه در 2 ماه گذشته (از زمان شیوع کرونا) عملاً زنجیره بیمه آنها را قطع می‌کند.

تین نیوز

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری گفت: با وجود مشکلات متعدد ناشی از شیوع بیماری کرونا و نبود مسافر و بیکاری رانندگان اتوبوس در دو ماه گذشته، سازمان تامین اجتماعی حتی به اندازه سر سوزنی از مطالبات خود در مقابل رانندگان گذشت نکرده است.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی افزود: این سازمان حتی با تنفس بدهی رانندگان موافقت نکرده و با عدم ارائه فیش به‌خاطر پرداخت نکردن حق بیمه در 2 ماه گذشته (از زمان شیوع کرونا) عملاً زنجیره بیمه آنها را قطع می‌کند.

این فعال صنفی در گفت و گو با تین نیوز با بیان این‌‌که رانندگان نتوانسته‌اند پول بیمه ماه‌های گذشته را بپردازند و الان باید 2 برابر مبلغ اولیه را پرداخت کنند، عنوان کرد: کرونا برای ما بیماری نبود ویروس بیکاری بود، ویروس فراموش شدن قشر راننده توسط مسئولان بود، کرونا با ما بیگانه نبود، ما با کوچکترین اشتباهی درسال چندبار این بیماری بیکاری با اخذ دفترچه را تجربه می کنیم،  کووید ۱۹ بالاخره روزی ریشه‌کن می شود، ولی کرونای تخصصی بیکاری رانندگان با اخذ دفترچه ثبت ساعت آنان و ویروس اجرای ناقص سپهتن گویا مادام‌العمر است.

مشکل نداشتن قرارداد کار

به گزارش تین نیوز، داوودی تاکید کرد: رانندگان به دلیل نداشتن قرارداد کار، به‌صورت سرویسی و روز مزد حقوق دریافت می‌کنند و هیچ مزایایی نداشته و جزو آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و در بحث کرونا نیز از اول اسفند تابه‌حال بخش مسافر زمینگیر و رانندگان و مهمانداران بیکار شده‌اند و این در حالی است که اکثر مالکان نیز بدهکار نمایشگاه یا شرکت‌های لیزینگ هستند.

وی عنوان کرد: همچنین درحالی که سه ماه از زمان شیوع بیماری کرونا می‌گذرد هنوز هیچ کمکی از طرف دولت به رانندگان صورت نگرفته است و اکثر رانندگان حتی وام یک میلیونی یارانه‌ای دولت را هم نتوانسته‌اند دریافت کنند و از بسته معیشتی هم هیچ خبری نیست.

وضعیت بد رانندگان و مراجعه به کمیته امداد

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری افزود: حتی به ارگان‌ها و کمیته امداد هم مراجعه کردیم اما جواب آنها هم منفی بود و فقط در بحث پلیس راه به مدت چهار ماه دفترچه تمدید شده و در کارت سلامت هم همینطور که البته این کار حالت یک تنفس را دارد و نه بخشودگی، چون در تیرماه برای تمدید دفترچه و کارت سلامت باید هزینه‌ها پرداخت شود.

این راننده اتوبوس ادامه داد: در مورد بیمه دانا که متولی بیمه تکمیلی درمان رانندگان است نیز با توجه به این‌که شرط برخورداری از این بیمه، داشتن 6 ماه متوالی کارکرد و ارایه  پنج برگ صورت وضعیت در ماه است و اگر دریک ماه این زنجیره به طور غیر موجه قطع شود، از بیمه تکمیلی محروم می شویم، بیمه دانا درماه‌های اسفند و فروردین به‌خاطر ویروس کرونا  رانندگان را از ارائه صورت وضعیت رانندگان، معاف کرده است.

بانک‌ها همکاری نمی‌کنند

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: مالکان اتوبوس نیز نه تنها کمکی از دولت دریافت نکرده‌اند، بلکه هزینه‌های پک بهداشتی (ماسک، دستکش، پدالکلی، مواد ضدعفونی) هم به مخارج آنها اضافه شده است و حتی وزارت صمت و سازمان غذا و دارو این اقلام را با قیمت دولتی در اختیار مالکان قرار نداده و مالکان مجبور هستند این اقلام را از دلالان و بازار آزاد خریداری کنند.

داوودی با بیان این‌که وام 2 میلیونی هم تا این لحظه به رانندگان نرسیده است، عنوان کرد: درمورد اقساط اتوبوس‌ها نیز شرکت‌های لیزینگ اقتصاد نوین و اقتصاد مهر می‌گویند چون بخش خصوصی هستند، بخشنانه بانک مرکزی درمورد آنها صدق نمی‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنیا 1 0


    ازجناب داوودی وخادمی زاده تشکرویژه به پاس زحمات همیشگی این بزرگان رادارم
    متاسفانه درهیچ یک ازاصناف دولت هیچ قدمی برای ملت برنداشته وتمام بسته های حمایتی رو مردم بصورت خودجوش جمع آوری وپخش کردند
    این حق رانندگان نبوده ونیست