| کد خبر: 210980 |

ابتلای دوباره به کرونا هنوز ثابت نشده است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ کد جدید ۳۰۱۹ برای درمان بیماران سرپایی کرونا در بیمارستانها خبر داد و گفت: تاکنون ابتلای مجدد به بیماری کووید۱۹ در افرادی که یکبار مبتلا شده اند ثابت نشده است.

تین نیوز

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ کد جدید ۳۰۱۹ برای درمان بیماران سرپایی کرونا در بیمارستانها خبر داد و گفت: تاکنون ابتلای مجدد به بیماری کووید۱۹ در افرادی که یکبار مبتلا شده اند ثابت نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در مورد احتمال ابتلای مجدد تاکنون دو مطالعه محدود با تعداد نمونه های کم در ژاپن و کره جنوبی انجام شده است و هنوز این موضوع ثابت نشده است.

وی ادامه داد: هنوز دانش ما درباره این بیماری تکمیل نشده است. حداقل از این بیماری باید یکی دو سال بگذرد تا ببینیم آیا افراد مبتلا دوباره به مبتلا می شوند یا نه. در مطالعات کوچکی که در کره جنوبی و ژاپن انجام شد اعلام کردند که در بین ۱۰ یا ۱۵ نفر این بیماری دوباره مشاهده شده که مطالعه قابل اطمینانی نیست.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تعداد کودکان جان باخته از کرونا گفت: در کشور ما تاکنون کمتر از ۱۰ کودک بر اثر کرونا فوت کرده اند که همه آنها نیز بیماری زمینه داشتند، یعنی کودکان سالمی نبود یا بیماری تنفسی یا خونی داشتند که متاسفانه به خاطر بیماری زمینه توان ایمنی پایینی داشتند و فوت کردند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره تعداد افرادی که با کد موارد محتمل به کرونا در بیمارستانها بستری شده یا فوت شده اند گفت: بله ما در بیمارستانها برای کرونا دو کد داریم که کدهای بین المللی هستن. یکی کد ۷۰۱ برای افرادی که تست پی سی آر آنها برای کرونا مثبت است و دیگری کد ۷۰۲ که افراد محتمل به کرونا هستند که بر اساس سی تی اسکن تشخیص داده می شود و تست پی سی آر آنها منفی است. به دانشگاههای علوم پزشکی گفتیم این کدها را اصلاح کنند.

وی گفت: این کدها بین المللی هستند و همه کشورها موظف هستند این کدها را اصلاح کنند ما هم در ایران در حال اصلاح این کدها هستیم و به زودی با جمع بندی آن می توانیم تعداد موارد محتمل به کرونا را نیز در ایران اعلام کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.