| کد خبر: 210915 |

راه‌های آذربایجان‌غریی صاحب نقشه ایمنی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برای ایجاد پایداری ایمنی در سطح استان باید نقشه ایمنی راه‌های این استان تهیه شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برای ایجاد پایداری ایمنی در سطح استان باید نقشه ایمنی راه‌های این استان تهیه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیدین رحمانی رضائیه روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان‌غربی در سال جاری افزود: باید این نقشه در سطح شهرها تهیه و بر روی نقشه ثبت شود که اجرای آن نیازمند اتخاذ تدابیر لازم دستگاه‌های اجرایی در این زمینه است. 

وی ادامه داد: نصب علایم راهنمایی و رانندگی و سرعت‌کاه‌ها در سطح جاده‌ها به‌طور قطع نیازمند تهیه نقشه ایمنی راه‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک ارومیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: برای کنترل ترافیک شهری و حل مشکل این بخش باید مرکز کنترل ترافیک با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به رینک کمربندی ارومیه، گفت: باید کمیته ویژه‌ای با حضور مسوولان امر تشکیل شود و تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز صدمات و تلفات در این زمینه اعمال شود ضمن آنکه در مکان‌هایی از رینک این کمربندی نیاز به احداث پل عابر پیاده است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

رحمانی ادامه داد: باید فعالیت وانت بارها نیز در سطح شهر و استان ساماندهی شده و تدابیر لازم برای بهره‌برداری بهینه از این بخش صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه فوت حتی یک نفر هم در اثر تصادفات آمار بالایی محسوب می شود افزود: باید توجه شود که اقدامات ما در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و شهری باشد و این امر با جدیت دنبال شود. 

وی بیان کرد: تلفات جاده‌ای امر نیست که به آن توجه نشود و باید تمام دستگاه‌ها به این امر ورود کرده و مسئله را جدی بگیرند تا تصمیمات لازم در راستای ایمن‌تر کردن جاده‌ها گرفته شود. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به آمار تصادفات شهری گفت: طی یک‌ماه گذشته ٢ هزار و ١٢۵ مورد تصادف در جاده‌های شهری استان اتفاق افتاده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٠ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ عباس فرمانی با اشاره به آمار تصادفات شهری طی یک‌سال گذشته نیز اظهار داشت: طین مدت نیز ۶۴ هزار و ٩٩٧ مورد تصادف در استان روی داده است که این آمار نیز با هشت درصد کاهش همراه است.

وی با اشاره به لزوم توجه و  اهمیت دادن به رسیدگی و ساماندهی رینگ کمربندی ارومیه اظهار داشت: باید تدابیری سنجیده شود تا محل‌های مناسبی برای عبور عابران پیاده در نظر گرفته شود. 

وی تاکید کرد: ٧٨ درصد فوت‌شدگان در رینگ کمربندی ارومیه مربوط به عابران پیاده است. 

به گزارش ایرنا، در این نشست سایر دستگاه‌های عضو شورای ترافیک به ارائه گزارش فعالیت و راهکارهایی در زمینه ساماندهی ترافیک شهری پرداختند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های دارای مشکلات زیاد در حوزه ترافیک است به‌طوری که سالانه بیش از ۵۰۰ نفر قربانی حوادث رانندگی می‌شوند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.