| کد خبر: 210910 |

‌باد شدید و گردوغبار ‌در تهران و برخی استان‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت در استان‌های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان و جنوب تهران، وقوع پدیده گرد و خاک به دلیل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

تین نیوز

 مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت در استان‌های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان و جنوب تهران، وقوع پدیده گرد و خاک به دلیل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، در روز جاری و روزهای آتی اظهار داشت: امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در غرب و شمال‌غرب و به تدریج جنوب‌غرب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 17 اردیبهشت با تدوام فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در استان‌های البرز، تهران و قزوین رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین بعدازظهر فردا در شرق یزد، بخش‌هایی از اصفهان و استان‌های مرکزی، قم و سمنان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 17 اردیبهشت شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان است.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 18 اردیبشهت در شمال‌شرق، ارتفاعات البرز و شمال‌غرب کشور بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه 19 اردیبهشت جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است و‌ بعدازظهر جمعه فقط در شمال‌غرب بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه 20 اردیبهشت با گذر امواج بارشی دیگری از نوار شمالی کشور در شمال‌غرب بارش‌ها شروع می‌شود و از بعدازظهر شنبه بارش‌ها به استان‌های البرز، قزوین و تهران می‌رسد، همچنین در نیمه غربی سواحل خزر نیز بارش‌ها آغاز خواهد شد و دما در این مناطق کاهش می‌یابد.

*پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار در ایلام و خوزستان

وی اظهار داشت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 17 و 18 اردیبهشت به علت افزایش باد تقریبا شدید بر روی کشور عراق، گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در استان‌های ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه در استان‌های مرکزی، قم و همچنین جنوب سمنان، شمال اصفهان و جنوب تهران وقوع پدیده گرد و خاک به دلیل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه با نفوذ زبانه هوای خنک در نیمه شمالی کشور دما کاهش می‌یابد و از بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه شرق خلیج‌فارس مواج است، همچنین روز جمعه 19 اردیبهشت دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما در پایتخت 27 و 16 درجه خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.