| کد خبر: 210780 |

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران مطرح کرد:

◄ ممانعت گمرک از ورود کالای فاقد ثبت سفارش با وجود مصوبه شورای عالی ترابری

گمرک ایران همچنان از ورود کامیون‌هایی که حامل کالای خرده بار فاقد ثبت سفارش هستند به مقاصد گمرکات داخل کشور ممانعت می‌کند.

تین نیوز

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران گفت: با وجود مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور،  گمرک ایران همچنان از ورود کامیون‌هایی که حامل کالای خرده بار فاقد ثبت سفارش هستند به مقاصد گمرکات داخل کشور ممانعت می‌کند.

به گزارش تین نیوز، جواد سمساریلر افزود: این در حالی است که بیش از 6 ماه از تصویب مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور می‌گذرد گمرک همچنان بدون در نظر گرفتن عدم امکان اخذ مجوز ثبت سفارش از ادارات تابعه که از اول اسفند ماه ۹۸ که به‌علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده‌اند و بدون توجه به مسئولیت شرکت‌های حمل و نقل، اصرار به تخلیه در مرز ورود دارد.

وی عنوان کرد: مشخص نیست چرا در این شرایط که واردکنندگان که غالباً کارخانجات تولیدی هستند و شرکت حمل و نقل که در مسیر حمل، بیش از 2 بار در قرنطینه قرار گرفته و خود را به مرز آستارا رسانده است بعد از سه روز متوقف شدن، باید بارش را در مرز تخلیه کند و در حالیکه صاحب کالا کرایه حمل ارزی تا مقصد نهایی را پرداخت کرده، ۲ روز هم هزینه توقف به ارز  که در نصف راه تخلیه شده را پرداخت نماید؟

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی خاطرنشان کرد: یک کامیون خارجی سه برابر یک کامیون ایرانی کرایه می‌گیرد تا کالاهای مورد نیاز کشور را وارد کند و در چنین شرایطی کسی پاسخگوی  مشکلات وارد کنندگان تولیدی و راننده سرگردان و شرکت‌های حمل و نقل نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    متاسفانه ایشان واقعیت ها رو بیان نمیکنند. درست است که شورای عالی ترابری محل تصمیمات فراسازمانی وزارت راه است و ریاست آن بعهده وزیر راه و شهرسازی ولی با انداختن تقصیر یک تصمیم تجاری از سوی اتاق بازرگانی به شورای مورد نظر که معمولا بدون حضور مدیران ره بالای وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی برگزار می شود نمی توان مسئولیت اتاق را نادیده گرفت. متاسفانه اتاق بازرگانی ایران تبدیل شده به بنگاه و حجره عده ای تاجر که فقط دنباله رو مافیای قدرت و حافظ منافع تجار سایر کشورهایی مثل چین و ترکیه