| کد خبر: 210613 |

◄ چالش جدید حمل‌ونقل جاده‌ای: رقم واقعی حق توقف یک کامیون چقدر است؟

بر اساس یک محاسبه تخصصی، حق خواب یک کشنده معمولی با احتساب موارد ذکر شده حدود ۸۰ هشتاد هزار تومان در یک ساعت برآورد می‌شود که این رقم با رقم ارایه شده در جدول ارائه شده در توافق انجمن‌های صنفی مرتبط با حمل و نقل کالا تفاوت فاحشی دارد.

تین نیوز

طبق یک محاسبه تخصصی، حق خواب (حق توقف) یک کشنده معمولی حدود ۸۰ هزار تومان در یک ساعت برآورد شده است.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را کوروش فلاحی راننده کامیون در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: حق توقف در حمل ونقل جاده‌ای یکی از معضلاتی است که گاهی توسط برخی از صاحبان کالا یا شرکت‌های حمل و نقل در مورد پرداخت آن سلیقه‌ای عمل می‌شود و در پاره‌ای موارد به صورت تمام و کمال پرداخت نمی‌شود.

لزوم لحاظ همه هزینه‌های تحمیل شده به مالک

وی عنوان کرد: توقف یک کامیون در یک بازه زمانی، هزینه‌هایی به مالک کامیون تحمیل می‌کند که اگر به صورت علمی به آن نگاه شود بسیار گسترده و قابل تأمل است.

فلاحی بیان کرد: معمولاً در یک نگاه سطحی حق توقف یک‌ کامیون را با کارکرد متوسط ماهیانه ارزیابی می‌کنند و با تقسیم روزانه، آن را مبنای محاسبه قرار می‌دهند.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: اما در یک محاسبه کارشناسی بخش‌های گوناگونی باید در نظر گرفته شود که از جمله آنها توجه به هزینه‌های مختلف یک کامیون در 24 ساعت است.

بیشتر بخوانید:

فلاحی افزود: یک کامیون در یک توقف ۲۴ ساعته با هزینه‌های متعددی روبه‌رو است و همه هزینه‌های محاسبه شده در تن کیلومتر در توقف کامیون باید لحاظ شود.

این راننده کامیون عنوان کرد: از جمله هزینه‌هایی که باید در پرداخت حق توقف لحاظ شود هزینه انواع بیمه‌نامه‌ها، تامین اجتماعی، حقوق، عوارض و مالیات سالیانه، خوراک، دیرکرد اقساط، استهلاک کامیون (مصرف سوخت گرمایشی و سرمایشی، باتری، فشار روی لاستیک و...) و همچنین فشار روانی روی راننده و بسیاری موارد دیگر است که در شرایط آب و هوای متفاوت متغیر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: بر اساس  یک محاسبه تخصصی، حق خواب یک کشنده معمولی با احتساب موارد ذکر شده حدود ۸۰ هشتاد هزار تومان در یک ساعت برآورد می‌شود که این رقم با رقم موجود در جدول ارائه شده در توافق انجمن‌های صنفی مرتبط با حمل و نقل کالا، تفاوت فاحشی دارد.

فلاحی بیان کرد: متاسفانه همین جدول ناقص موجود هم در اکثر موارد نادیده گرفته می‌شود و توسط صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل با سواستفاده روبه‌رو می‌شود.

حق توقف؛ چالش جدید حمل و نقل جاده‌ای

به گزارش تین نیوز، به دنبال شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، میزان توقف کامیون‌ها در مرزها طولانی و این موضوع به چالش جدید فعالان بخش حمل و نقل کالای جاده‌ای تبدیل شده است.

صف کامیون ها در مرز ازبکستان با قرقیزستان

توقف طولانی مدت کامیون ها در مرز ازبکستان و قزاقستان

بسیاری از کامیونداران می‌گویند توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزها خسارت‌های اقتصادی زیادی به آنها  وارد کرده است زیرا صاحبان کالاحق توقف عادلانه‌ای به آنها پرداخت نمی‌کنند.

این در حالی است که سال گذشته بین انجمن‌های صنفی مرتبط با این صنف توافقی در مورد میزان حق توقف پرداختی صورت گرفت که از همان زمان مورد اعتراض رانندگان واقع شده بود.

بر همین اساس هفته گذشته و در تاریخ هشتم اردیبهشت دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور از برگزاری جلسه‌ای برای حل مشکل حق توقف رانندگان با وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.