| کد خبر: 210332 |

ربیعی: وضعیت عادی در زمینه کرونا در کشور نداریم

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود به موضوعات مختلف کشور از جمله وضعیت کرونا پرداخت.

تین نیوز

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود به موضوعات مختلف کشور از جمله وضعیت کرونا پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل  از ایسنا، علی ربیعی در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از تصمیمات ستاد ملی کرونا تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: ما مناطق کشور را به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم کردیم که اصلأ این دسته‌بندی به معنای ریشه‌کن شدن کرونا در مناطق سفید نیست بلکه آن مناطق وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط دارد و باید همان روند را برای کنترل ادامه دهند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود دولت به دنبال عادی سازی شرایط است اصلأ چنین نیست و ما وضعیت عادی در زمینه کرونا نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که معیار دسته‌بندی شهرها به سه رنگ چیست، تاکید کرد: رنگ‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست بلکه برای تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ما کمک می‌کند که چگونه بازگشایی ها انجام شود.

سخنگوی دولت افزود: مثلا شهری ممکن است روزی یک بستری داشته باشد اما این معنایش چنین نیست که دیگر خطر در آن شهر رفع شده و آمار جانباختگان در آن شهر بیشتر نمی‌شود بلکه اگر روند کنترل ها ادامه نیابد ممکن است این نسبت نیز تغییر پیدا کند پس باید روند کنترلی ادامه یابد.

وی همچنین با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به وزارتخانه‌ها و سازمان ها دستور داده یک برنامه مشخص برای افزایش اشتغال با رویکردهای جدید آماده کنند، اظهار کرد: شهردار تهران هم برنامه ای آماده کرده و به دولت فرستادند، ستاد اقتصادی دولت آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد. در هفته گذشته شیوه دادن وام ها به کسب و کار ها مشخص شد، شرط اصلی ارائه وام لیست بیمه سه ماه آخر سال گذشته خواهد بود و این بنگاه ها نباید نیروی کار خود را اخراج کرده باشند.

ربیعی تصریح کرد: نهادهای زیر مجموعه رهبری برای مبارزه با کرونا بسیار کمک کردند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه برای جهش تولید و تدوام اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌هایی که در زمینه جهش کشور فعالیت دارند تفاهم نامه هایی جداگانه امضا کرده است که در اواخر اردیبهشت رونمایی می شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: براساس برنامه دولت، در ماه‌های آینده اشتغال هایی که به طور کامل از بین رفته است را احیا خواهیم کرد. همچنین تسهیلات کسب و کارها فقط برای پرداخت حقوق کارگران نیست بلکه برای سرمایه در گردش و سرپا نگه داشتن بنگاه اقتصادی مربوطه هم است.

هر اقدامی که علیه امنیت ملی ما صورت بگیرد را پاسخ خواهیم داد

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به دستور ترامپ برای هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس چیست، اظهار کرد: ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ. آمریکا دنبال ماجراجویی است. هروقت مشکلات داخلی آمریکا زیاد می‌شود ما منتظریم که آمریکا در منطقه‌ای دست به ماجراجویی‌ بزند یا به صورت فیزیکی یا جنگ روانی.

وی افزود: ما هر اقدامی که علیه امنیت ملی ما صورت بگیرد را پاسخ خواهیم داد اما هیچگاه به دنبال پیش‌دستی در این زمینه و ایجاد تقابل نیستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.