| کد خبر: 210317 |

تکذیب واردات اتوبوس فرسوده/ آغاز نوسازی ناوگان تا یک ماه آینده

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واردات اتوبوس فرسوده از اروپا را تکذیب کرد و از آغاز نوسازی ناوگان تا یک ماه آینده خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واردات اتوبوس فرسوده از اروپا را تکذیب کرد و از آغاز نوسازی ناوگان تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالهاشم حسن نیا صبح امروز ۸ اردیبهشت به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل در برنامه صبح و گفتگوی رادیو گفت وگو درباره صحت و سقم شنیده‌هایی مبنی بر واردات اتوبوس‌های دست دوم از اروپا گفت: چنین موضوعی تا به این لحظه صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تولیدات کارخانه‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس و کامیون در حد استانداردهای اروپا علی رغم شرایط تحریمی نیز ادامه دارد افزود: ما در ۱۰ سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می‌کردیم اما در حال حاضر این کارخانه‌ها با مشکل تأمین ارز مواجهند و امیدواریم این مشکلات با اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با نام «طرح ریاست جمهوری» حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که علت جولان کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها چیست؟ گفت: ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد می‌کنند که با احتساب کامیون‌های درون شهری به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سیاست نوسازی ناوگان به دلیل تحریم‌های ظالمانه و ایجاد مشکل در انتقال ارز متوقف شده گفت: ما برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفت‌های خوبی کردیم اما به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزم‌های دیگر این مشکلات را حل کنیم.

حسن نیا از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و وزارت صنعت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ما از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و ظرف یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: به واردات لاستیک سنگین ارز دولتی دادند اما به تولید آن ارز نیمایی!

همچنین در بخش دیگری از این برنامه رادیویی، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر بیان کرد: ما در شرایط فعلی قادر به تولید ۳۰ درصد از نیاز کشور به تایرهای سنگین خودروهای نسل جدیدتر کامیون و اتوبوس هستیم اما در حوزه تایرهای سنگین قدیمی حتی مازاد تولید هم داریم.

وی با بیان اینکه در صورت راه اندازی دو پروژه، ۹۰ درصد نیاز داخلی پوشش داده خواهد شد و از واردات لاستیک‌های خارجی بی نیاز می‌شویم گفت: یکی از این دو پروژه امسال به بهره برداری خواهد رسید اما پروژه دیگر هنوز تأمین ارزی نشده است.

سخنگوی انجمن تایر یادآور شد: با وجود اینکه ۴۰ درصد مواد اولیه ما خارجی است اما در سال گذشته نه تنها افت تولید نداشتیم بلکه ۵ درصد هم تولیدات مان را افزایش دادیم و ما با تمام توان در حال تولید هستیم و طرح‌های توسعه‌ای را نیز دنبال می‌کنیم.

تنها تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته برای واردات تایرهای کامیونی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شد اما برای تولید تخصیص داده نشد و مجبور شدیم از ارز نیمایی استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.