| کد خبر: 210306 |

سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو طراحی شد

مدیرعامل شرکت مترو از طراحی سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو از طراحی سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت مترو با اعلام خبر طراحی «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو» خاطرنشان کرد: این سامانه با در نظر گرفتن بخش‌های مختلف عمرانی، تجهیزات و ناوگان توسط یک مشاور، طراحی شده و زیرساخت‌های آن شکل گرفته است. سپس با انتخاب یک مشاور، بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

امام با اشاره به این که در انعقاد هر قرارداد همواره مشخصات فنی، استانداردها، تامین کنندگان، پیمانکاران و مواردی از این قبیل مورد بررسی کارشناسان ما قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به این که تامین کنندگان باید بتوانند بر اساس استاندارد‌های مورد نظر شرکت مترو و در مدت زمان مشخص در هر قرارداد، پروژه‌های مختلف را اجرایی کنند، روند ارزیابی کارشناسان در هر قرارداد وقت و انرژی زیادی را از شرکت مترو دریافت می‌کند؛ لذا راه‌اندازی این سامانه منجر به کوتاه شدن روند بررسی تامین کنندگان و پیمانکاران و نیز توان اجرایی آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه این سامانه یک پل ارتباطی بین تامین کنندگان داخلی و خارجی تجهیزات مترو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از تجهیزات شرکت مترو از تامین کنندگان خارجی تهیه می‌شود این در حالی است که بسیاری از مجموعه‌های داخلی توان تامین این تجهیزات را دارند، اما به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها نمی‌توانند تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند یا حتی اگر بتواند هزینه نهایی آن کالا افزایش می‌یابد.

امام با اشاره به اینکه راه‌اندازی «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» چگونگی طی مراحلی که تامین کنندگان داخلی می‌توانند بر اساس آن استاندارد‌های لازم را به دست بیاورند را پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: در نتیجه این سامانه شرایط را برای رقابت تولیدکنندگان داخلی با تولیدکنندگان خارجی تسهیل می‌کند.

او افزود: بدون شک این موضوع گامی ارزنده در راستای جهش تولید بر اساس شعار سال جاری و حمایت هر چه بیشتر از بومی سازی است.

امام با بیان این که افزایش رقابت بین تامین کنندگان داخلی یکی دیگر از پیامد‌های مثبت راه‌اندازی «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» است، تاکید کرد: افزایش رقابت منجر به کیفیت بالاتر و کاهش قیمت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به این که در این سامانه روند ارزیابی به صورت موردی و بر اساس هر قرارداد نخواهد بود، تاکیدکرد: برای هر پروژه تمام استانداردها، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز از سوی ما در سامانه به صورت آنلاین درج می‌شود. تامین کنندگانی که توان تامین تجهیزات و استاندارد‌های مورد نظر ما را دارند اعلام آمادگی کرده، مستندات خود را ارائه و تاییدیه مورد نظر را به صورت آنی دریافت می‌کنند.

امام افزود: از سوی دیگر شرکت‌هایی که به مرور استاندارد‌های مورد نظر را از دست می‌دهند از سامانه خارج شده تا بتوانند دوباره استاندارد‌ها را به دست بیاورند. در نتیجه هنگامی که برای آغاز یک پروژه درصدد انعقاد قرارداد هستیم بر اساس داده‌های روز و استاندارد‌های واقعی موجود برای هر تامین‌کننده اقدام به انعقاد قرارداد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: همچنین پیمانکارانی که با شرکت مترو کار می‌کنند با مراجعه به این سامانه می‌توانند لیست تامین کنندگان مورد تایید ما را مشاهده کنند.

او تاکید کرد: «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» تاثیر چشمگیری در شفافیت مالی داشته و از تدوین الزامات سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند؛ لذا در آینده‌ای نزدیک استاندارد‌ها و دستورالعمل یکسان برای تامین تجهیزات در دست داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.