| کد خبر: 210235 |

خط یک مترو اصفهان آبستن حوادث ناگواری است

اعضای شورای شهر اصفهان در یکصد و بیستمین جلسه علنی این شورای شهر اصفهان که در آستانه روز شوراها برگزار شد، انتقاداتی از برخوردهای سلیقه ای مدیران شهرداری، فعالیت دلالان و واسطه ها و بی توجهی به خط یک قطار شهری اصفهان داشتند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر اصفهان در یکصد و بیستمین جلسه علنی این شورای شهر اصفهان که در آستانه روز شوراها برگزار شد، انتقاداتی از برخوردهای سلیقه ای مدیران شهرداری، فعالیت دلالان و واسطه ها و بی توجهی به خط یک قطار شهری اصفهان داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با تبریک ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال برنامه های ماه مبارک رمضان و ضیافت های آن به واسطه شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام می شود و سازمان فرهنگی تفریحی و روابط عمومی شهرداری نیز برنامه های مجازی پیش بینی کرده اند.

پخش ۹۵ برنامه مجازی در هفته اصفهان

به گزارش ایسنا، علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به نامگذاری سوم اردیبهشت مصادف با زادروز شیخ بهایی به عنوان هفته اصفهان، گفت: ۹۵ عنوان برنامه به صورت مجازی به این مناسبت پخش می شود که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و امیدواریم آنهایی که دل در گرو اصفهان دارند بتوانند در این زمینه کمک کنند.

وی همچنین به ۹ اردیبهشت روز شوراها اشاره و تصریح کرد: شوراها نهالی هستند که از ۲۰ سال پیش تاکنون توانسته اند تنومند شود، همچنین از سال ۷۹ تاکنون یکصد هزار نفر در مدیریت شهری و روستایی وارد این عرصه شده اند و امیدواریم شوراها بیش از پیش مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر اصفهان با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز کارگر، این روز را به همه کارگران به ویژه نیروهای خدوم شهرداری تبریک گفت و افزود: ۱۲ اردیبهشت نیز روز معلم است که نقش آنها در این روزهای سخت کاملا مشهود است و آنها مثل پزشکان و نیروهای درمانی ایستاده و مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیران مناطق مر قانون را اجرایی کنند

وی با تاکید بر لزوم اجرای مر قانون در شهرداری های مناطق، گفت: امیدواریم در شهرداری‌های مناطق، برخوردهای سلیقه‌ای کنار گذاشته شده و زمینه ورود دلال‌ها نیز مسدود شود تا با اتخاذ شفافیت و بکارگیری خدمات الکترونیکی، شرایط مطلوب تری برای خدمات‌رسانی به شهروندان فراهم شود.

نصر اصفهانی با اشاره به طرح جامع اصفهان و «پویش یک شهر گفت و گو»، گفت: این برنامه همه مشارکت همه شهروندان را در همه مناطق جلب کرده و اتفاق بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

برنامه های خلاقانه فرهنگسرای مجازی در هفته فرهنگی اصفهان

در ادامه این جلسه، فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به هفته فرهنگی اصفهان، گفت: به دنبال درخواست اصفهان شناسان و اصفهان دوستان ۹ آذر، روز اصفهان و ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه هفته فرهنگی اصفهان نام گرفت، درحالی که سال گذشته برنامه های هفته فرهنگی اصفهان برای حمایت از سیل زدگان لغو شد و امسال نیز باتوجه به شیوع ویروس کرونا، این برنامه ها با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار می شود.

وی با قدردانی از مدیریت شهری و فرهنگسرای مجازی شهرداری برای اجرای برنامه های فرهنگی در این هفته، افزود: عمده برنامه ها قابل قبول و خلاقانه است و باتوجه به شرایط موجود، استفاده از این بستر مناسب می تواند برای تقویت روحیه مردم و رفع نگرانی های آنها موثر باشد.

روشن با بیان اینکه شرایط ویژه این دوران به دلیل اپیدمی کرونا، مسائل روانی و اجتماعی زیادی را به همراه آورده است، تصریح کرد: استرس و نگرانی بیماری و وضعیت اقتصادی منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شده، همچنین تغییر سبک آموزش به آموزش مجازی و آنلاین بر استرس دانشجویان و دانش آموز و تبعیض آموزشی افزوده که تبعات زیادی در آینده خواهد داشت.

وی خواستار تمرکز بیشتر بر مسائل پرورشی و آموزش مهارت های لازم برای زندگی دانش آموزان شد و گفت: باتوجه به اینکه اعضای خانواده ساعات طولانی تر در کنار همدیگر هستند، نداشتن مهارت های کافی در کنار عوامل فرهنگی می تواند از عوامل تاثیرگذار بر افزایش خشونت خانواده باشد.

لزوم آمادگی برای مواجهه با ابعاد پنهانی بحران

این عضو شورای شهر اصفهان همچنین به وضعیت اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه زنان سرپرست خانوار اشاره و اظهار کرد: این قشر جامعه در حال حاضر منبع درآمدی ندارند و مشکلات اقتصادی ایجاد شده زمینه ساز ایجاد سایر مشکلات اجتماعی، فرهنگی و ... شده که امیدوارم طرح های موثر برای رفع این مشکلات ارائه شود.

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی پیش آمده، نقاط ضعف و قوت جامعه را در حوزه های گوناگون برای ما ملموس می کند، افزود: این بحران ابعاد پنهانی نیز دارد که باید مردم و مسئولان آماده مواجهه با آن باشند، در این راستا ایجاد بستری روانی برای پذیرش ریسک، همدلی و همراهی و افزایش آگاهی ضروری و در زمره وظایف نهادهای فرهنگی شهر است.

خط یک مترو اصفهان رها شده است

امیر احمد زندآور عضو دیگر شورای شهر اصفهان با تذکری به شهردار اصفهان درخصوص ایمنی خط یک مترو، گفت: امروز روز ملی ایمنی حمل و نقل است و درحالی که اهمیت ایمنی حمل و نقل بر کسی پوشیده نیست، توجه به این مساله در حمل و نقل عمومی دوچندان است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت های خط یک مترو اصفهان بارها مورد تاکید قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ظاهرا احداث خط دو مترو اصفهان در اولویت قرار گرفته و خط یک رها شده است، براساس اطلاعاتی که به دست آمده برخی از مهمترین تجهیزات خط یک هنوز نصب نشده و این خط آبستن حوادث ناگواری خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه ای برای تکمیل خط یک مترو اصفهان درنظر گرفته شده بود که امکان جذب آن فراهم نشد و شهرداری نیز هزینه ای به این بخش تخصیص نداد، تصریح کرد: اکنون این خط دارای نواقص زیادی است و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است، درحالی که آسانسورها در برخی ایستگاه ها نصب نشده، آب به ایستگاه ها و تونل ها نفوذ می کند، برخی سیستم های هوشمند ایمنی نصب نشده و درصورت وقوع اتفاق ناگوار، مسئولیت آن به عهده شهرداری است، اما نگهداری و تعمیرات این خط کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر اصفهان با تاکید براینکه تکمیل خط یک مطابق با استانداردها باید در اولویت قرار گیرد، گفت: پیگیری تامین قطعات یدکی و رفع اشکالات خط یک باید در اسرع وقت انجام شود و با تکمیل ناوگان، این خط به عملکرد واقعی خود نزدیک شود.

پورمحمد شریعتی نیا عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به اخباری که از رابطه دلالان با برخی مدیران شهری شنیده می شود، گفت: این اخبار پاکدستی اصلاح طلبان را به خطر می اندازد و باعث نگرانی برای همکارانی می شود که با همه مشکلات پاکدست و بی ریا برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

وی با انتقاد از اینکه این همه نیروی بازرسی، حراست و حقوقی در شهرداری چه می کنند که حرف دلال و واسطه بیش از شهردار و شورا شنیده می شود، از شهردار اصفهان خواست عیون و انصار نظارتی را فعال کند و افزود: حق و حقوق مردم نباید ضایع شود و پاکدستی گروهی زیر سوال برود.

این مدیریت فشل را سر و سامان دهید

شریعتی نیا تاکید کرد: آنها که مدیران شهرداری را بدنام می کنند نباید مسئولیت داشته باشند، این موارد براساس اطلاعاتی است که به دست من رسیده و اگر برخورد نشود به اطلاع مردم می رسانم چرا که تعهدی که به مردم داده ام را با هیچ چیز عوض نمی کنم، بنابراین اگر توانایی دارید این مدیریت فشل را سر و سامان دهید.

همچنین شیرین طغیانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، پیرایش شهری در مناطق ۱۵ گانه اصفهان را یکی از اقدامات خوبی دانست که سال گذشته در حوزه شهرسازی انجام شد و افزود: در هر منطقه یک خیابان انتخاب شد و پروژه کم نظیر و تمام قد شهری به صورت کارگاهی و با رویکرد مشترک در مناطق دنبال شد.

وی با یادآوری اینکه قرار بود تا بهمن سال گذشته این طرح در ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر از خیابان ها به صورت پایلوت اجرا شود، گفت: شیوع کرونا باعث توقف طرح شد، درحالی که قرار بود این پروژه امسال هم دنبال شود، بنابراین از شهردار اصفهان می خواهم شخصا به این موضوع ورود کرده و مشکلات مالی را حل کند تا مسیر پیرایش شهری این خیابان ها به نتیجه برسد.

کوروش محمدی عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز با بیان اینکه افرادی بنا دارند فضا را مسموم جلوه دهند و نشان دهند مدیریت شهری در زمینه حقوق حیوانات کوتاهی کرده است، گفت: در موضوع باغ وحش صفه آمادگی داریم با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست و شهرداری منطقه ۵، در صورت موافقت بخش خصوصی که عهده دار باغ وحش است، حیوانات این باغ وحش را منتقل کرده و فضای این باغ وحش را به صورت طبیعی در اختیار گردشگری شهر اصفهان قرار دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.