| کد خبر: 210214 |

حمل و نقل کلید توسعه اقتصاد کشور است

حمل و نقل در پیشرفت و رفاه جوامع امروزی دارای نقش حیاتی و بسیار حایز اهمیتی بوده تا جایی که از آن به عنوان کلید توسعه امور اقتصادی یاد می‌شود.

تین نیوز

حمل و نقل در پیشرفت و رفاه جوامع امروزی دارای نقش حیاتی و بسیار حایز اهمیتی بوده تا جایی که از آن به عنوان کلید توسعه امور اقتصادی یاد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین روز یکشنبه به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: امروز برای داشتن اقتصادی پویا، داشتن حمل و نقلی سریع، ایمن و مطمئن به عنوان یکی از اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه قرار گرفته و به همین لحاظ دولت‌ها، همه ساله بخشی اعظمی از بودجه‌های خود را به این امر مهم و شاخه‌های مربوط به آن از جمله احداث راه، اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر کشوری در عرصه حمل و نقل عمومی خود (جاده، ریل، دریایی و هوایی) سعی دارد از پیشرفته‌ترین امکانات موجود جهت حمل مسافر و بار استفاده کند، تصریح کرد: فعالان عرصه اقتصاد کشور بر این باورند که هر قدر ایمنی در حوزه جا به جایی و حمل بار و مسافر برقرار باشد در آن صورت می‌توان به داشتن یک اقتصاد پویا، فعال و زنده در تمامی عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی امیدوارتر بود.

حق لطفی، ارتباط و تعامل بین عرضه و تقاضا در یک جامعه ایده‌آل را یادآور شد و افزود: بدون شک ایجاد ارتباط و تعادل بین این دو عنصر در عصر حاضر تنها از طریق حمل و نقل امکان پذیر بوده و برای تسهیل در کار نیز باید کاری کرد تا سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا، تاثیرگذار نباشد.

به گفته وی، برای جلوگیری از اینکه سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا را کاهش دهیم باید تسهیلاتی ویژه و خاص را در این حوزه هزینه کنیم و به عنوان مثال می‌توان با در اختیار قراردادن لوازم یدکی سوبسیددار و یا سوخت رایگان، اقدام به این کار کرد. 

این مسوول راهداری با اشاره به اهمیت حیاتی ناوگان حمل و نقل بار در مواقع بحرانی، گفت: متاسفانه با بروز شیوع ویروس کرونا که از اواخر بهمن ماه سال گذشته تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور را درگیر خود کرد، برخی‌ها فکر می‌کردند که با عدم ارسال به موقع کالاها، کشور با مشکلاتی روبرو شود اما سامانه حمل و نقل کشور با مدیریت به هنگام توانست ضمن جا به جایی به موقع کالاهای مورد نیاز مردم در سراسر کشور، به انتظارات موجود در جامعه نیز پاسخگو باشد.

حق‌لطفی اضافه کرد: با توجه به موقعیت ممتاز استان قزوین در حوزه شوینده‌ها و رتبه نخست تولیدات این کالا در سطح کشور، از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تن کالا در این بخش توسط ناوگان حمل و نقل استان جا به جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای شوینده در اسفندماه سال گذشته رتبه دوم و در فروردین ماه امسال نیز رتبه سوم را در بین کالاهای جا به جا شده این استان به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.