| کد خبر: 210021 |

بارش باران از امروز در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز پنج‌شنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی که از سمت شمال غرب وارد کشور شده در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز پنج‌شنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی که از سمت شمال غرب وارد کشور شده در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روز پنج‌شنبه سازمان هواشناسی کشور، با ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و به‌تدریج در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

امروز شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین و البرز خواهد بود.

فردا جمعه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های البرز ، دامنه های زاگرس مرکزی، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه هفتم اردیبهشت ماه با ورود سامانه دیگری از غرب کشور در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس در جنوب غرب و دامنه های غربی البرز بارش آغاز می شود.

یکشنبه با نفوذ این سامانه علاوه بر تداوم فعالیت آن در غرب و جنوب غرب، دامنه ها جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان گستره آن مناطقی از مرکز، شرق و جنوب کشور را فرا خواهد گرفت و از شدت بارش آن در استان های واقع در شمال غرب کاسته می شود.

در این روز شدت بارش در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد ، غرب چهارمحال بختیاری، لرستان، شرق کرمانشاه، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز، و تهران است، همچنین از بعدازظهر یکشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش در سواحل جنوبی خزر آغاز می شود.

دوشنبه فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور بوده که بارش در برخی مناطق جنوب، مناطقی از مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق و نیمه شرقی سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.

پیش بینی بارش برف در مناطق سردسیر نوار شمالی کشور

به سبب کاهش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه در ارتفاعات مناطق سردسیر استان های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف پیش بینی می شود، همچنین از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.

در روزهای پنج شنبه و جمعه دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

تهران در روزهای پنج شنبه تا دوشنبه دارای هوایی ابری، نیمه ابری، بارش باران و در برخی موارد رگبار  و رعد و برق خواهد داشت که حداقل دما ۱۲ درجه و حداکثر دما ۲۷ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.